Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Anki - 18 maj 2009 13:37

Eftersom det redan är flera som har blivit intresserade av vilken diet vi följer så kommer den här.


BANTNINGSDIET:


Denna diet är utprovad av dietist och rekomenderas inom sjukvården för viktminskning och för att rensa dina matsmältningsorganOm du följer dieten nogrant bör du minska i vikt 4-7 kg per vecka.

Du kan äta så mycket du orkar och ändå gå ner i vikt eftersom dessa ingredienser förbränner kalorierna i snabbare takt än de producerar sådana.

Du kan följa dieten så längen du har lust och ork.


Undersoppa:

6 stora gula lökar

2 burkar konserverade tomater =800 gr.

1 Mellanstort vitkålshuvud

2 påsar löksoppa

2 gröna paprikor

4 morötter

1 selleri stjälk


Ansa och skölj grönsakerna, täck med vatten i en kastrull.

Krydda efter smak.

(jag tog tre grönaksbuljongs tärningar och salt och örtsalt)

Koka ca 1 timme eller till alla grönsaker har blivit  mjuka.

(Jag har mixat min soppa, Björn vill äta med grönsaksbitarna)


Dag 1: Ät så mycket soppa som du vill och orkar plus så mycket frukt du vill. (ej banan)

Dag 2: Ät alla sorters grönsker fritt plus mycket soppa.

Dag 3: Alla sorters frukt och grönsaker, mycket soppa.

Dag 4: Ät 5-8 bananer, drick 5-8 glas mjölk och mycket soppa.

Dag 5: Ät 5-6 tomater och ca 300 gr nötkött drick mycket vatten och soppa.

dag 6: Ät så mycket nötkött du vill samt grönsaker och soppa.

dag 7: Ät så mycket du vill av mörkt ris, grönsaker, sockerfria drycker, the eller kaffe utan socker, Ingen soppa.


Lycka till!


Av Anki - 18 maj 2009 07:36

God morgon!


Min startvikt är 57,1 kg.

Det är 13,5 kg mindre än när jag November -07 fick veta att jag hade högt kolestrol. Nu är mitt kolestrol bra men jag vill gå ner två kg. till för att nå min målvikt. Nu har jag stått och stampat på samma vikt i ett par månader så nu vill jag göra något mera drastiskt för att fixa detta.

Jag har sovit ganska oroligt i natt det blir ofta så för mej när jag har nya projekt som snurrar i mitt huvud. (Ganska ofta alltså)


Björns startvikt är 75,4


Igår kokade jag 5 liter soppa. (se bilden)  Enligt receptet i dieten står det att man inte får dricka kaffe före dag 7 men eftersom jag inte är ute efter att rensa mina matsmältningsorgan utan bara vill gå ner i vikt så är det det första som jag har bestämt mej för att inte följa.


Idag får  jag äta av soppan så mycket jag vill och hur mycket frukt jag vill (ej banan) Så idag blir det soppa till frukost, lunch, middag, kvällsfika och frukt som mellanmål och kvällsmys.


Så tänk nu på mej när ni sätter tänderna i frukostfrallan. /Anki


Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards