Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Anki - 17 maj 2009 19:59

I natt fick min andra hermelinhona en kull med tre ungar.

En ser liten ut men eftersom det är en liten kull så hoppas jag att den kan hålla sej framme och dia så att den också klarar sej.


Under närmaste veckan kommer jag delvis att byta ämne här på bloggen.

Jag och Björn ska nämligen försöka klämma våra sista kilon inför badsäsongen.( Ja,ja,ja jag vet att det låter fåfängt, men jag måste få känna att jag är nöjd med mej själv! Andra får leva som dom vill och så att dom mår bra. Om man väljer att plastikoperera sej eller vara en soffpotatis, huvudsaken är att var och en mår bra i sitt) Och nu tycker jag att det ska bli spännande att prova detta om inte annat för att se om det verkligen kan vara så enkelt som utlovas. Lite ett medicinskt experiment.


Jag har kommit över en diet som sjukvården har tagit fram och rekommenderar som lovar att man ska gå ner 4-7 kg på en vecka.

Jag behöver inte gå ner 7 kg men om jag kan gå ner ett par kilo till på den korta tiden så vore det ju helt suveränt.

Jag är ju en sån som vill se snabba resultat och hellre lider en vecka än i flera månader.


Grunden på dieten är en grönsaks-soppa med mycket vitkål.

Så jag hoppas att min mage klarar det.

Men jag tänker mixa min soppa så att den förhoppningsvis blir lite mera lättsmält. Jag har hört några som har provat och som lovordar dieten och en annan som blev illamående och kräktes, så vi får se hur det går och hur länge vi klarar av att kämpa på.


För att öka min egen motivation så tänker jag ta med er på min diet-vecka med start i morgonbitti.

Men ikväll tänker jag äta en fralla med ost och moffa i mej en bit Marabou

apelsinkrokant som jag har gömt mellan två tidningar brevid sängen.


Bäst att även leverera bilden på vårt nya utemöbelsfynd som jag lovade igår...

I förgrunden barnens utemöbel som jag målade om för att matcha vår nya grupp. Sammanlagt med dynor så kostade allt 3695:- plus färgen till barnmöbeln 85 riksdaler. Helt ok tycker jag.

Om vi är riktigt rädda om möbeln så hoppas vi att vi kan använda den under många år framåt så det kändes som en bra investering.



Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards