Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Anki - 10 maj 2009 21:20

På förmiddagen idag hade vi en mångkulturell gudstjänst.

Eftersom vår arbetsgrupp i kyrkan hade ansvaret så fixade jag lite fika till barnen och tog hand om disken efteråt.


Sedan drog vi iväg till Valbo.

Vi hade iförväg siktat in oss på en vit trädgårdsmöbel som var på extrapris för 2495:- Med bord två fåtöljer och en tresits soffa.

Men eftersom vi är fler i vår familj så övervägde vi att köpa två extra fåtöljer för vardera 695:- styck och dessutom måste vi ju ha dynor till alla sittplatserna. Så det drog ju iväg ändå i pris tyckte vi.

Men så hade vi sån't flyt att vi såg att dom hade ställt en soffa på sidan av, som var  lite skadad, så vi frågade om vi kunde köpa den till rabatterat pris.


Soffan hade kostat 1395:- och vi prutade ner den till 400:-.

Så istället för sju sittplatser för 3700:- så fick vi 8 sittplatser för 2895:-!


Tyvärr så hittade vi inga  dynor som vi tyckte var ok. till ett vettigt pris eftersom jag ville ha blå eller blå-vita dynor.

Så jag ska kika på Rusta på tisdag om dom har något som kan passa.


På marsvinsfronten så har jag en högdräktig pe whitehona, Eloise, som väntar ungar med min Mosaique's Bossanowa.

Jag håller tummarna för att allt ska gå vägen. Det känns som om det är länge sedan som det föddes en kull här hos mej.


Nu är jag nyfiken att få veta hur det gick för er andra MITT-are på utställningen i Sorunda.


Ha det gott! /Anki



Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards