Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Anki - 21 maj 2009 18:03

Hänger fortfarande i med dieten. Men jag tror inte att den har gjort så stora underverk med min vikt ännu. Idag är vi på sopp och banandagen.


Vi har även haft loppis idag.

Tyvärr så har vi haft några regnskurar som säkert har gjort att folk har tappat lusten att stanna till. Men vi har ändå sålt lite prylar.


Vi låter sakerna stå kvar i ute-rummet och kör en dag till på lördag nu när vi ändå har prismärkt och burit ut allt.


Men efter det så vill jag göra iordning där ute så att vi kan sitta och äta och umgås i sommar.

(Det är ju ingen mening nu menar jag när vi ändå inte får äta det vi vill)


Alla hermelinkaninungarna i den första kullen är nu tingade.

I den andra kullen med tre hemeliner som föddes i Söndags har den minsta ungen som såg klen ut när den föddes dött. Men de andra två är pigga och friska.


Igår dog även min råtthane Blixten. Jag tror att han hade fått urinsten eller en tumör i magen för när jag klämde på honom när han just hade somnat in så hade han en knöl i buken. Jag hade lagt märke till att han åt sämre de sista dagarna men jag hade inte förstått att det var så alvarligt.

Han var ju även lite bitig så han inbjöd inte heller till någon närmare undersökning live.

Så nu blir det inte fler råttkullar här. Men mina honor börjar även vara gamla så det är nog lika bra att dom får gå i pension.

Och sedan är nog min rått epåk över.

Jag har provat de mesta i husdjursväg men det är allid marsvinen som jag faller tillbaka på och som är nummer ett.


/Anki

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards