Alla inlägg under juli 2008

Av Anki - 29 juli 2008 17:17

Förra veckan bjöd jag min syster med familj tillsammans med vår familj på en kanot tur.

Allt gick bra tills vi hamnade i världens åskväder mitt ute på sjön Öjaren.

mitt i ovädret hittade jag min kamera liggandes och flyta i vattnet på botten i kanoten.


Och inte nog med det, utan när jag sedan skulle kliva i land så TAPPADE jag min mobiltelefon i sjön.

Min tappre son Isak fick sej ett ofrivilligt dopp med kläderna på och lyckades fiska upp mobilen.


Efter många om och men så har vi fått liv i mobilen men kameran är och förblir död. Så det blev en dyr kanot-tur för mej som skulle bjuda..

Men so what, det är ju bara matriella saker, med min maximala otur vi hade ju likväl kunnat fått en blixt i huvet!

 Eftersom jag känner mej beroende av kamera så åkte jag iväg igår till Valbo köpis och köpte en billig digitalkamera, så nu har jag fullt upp att lära mej den, jag är ju inte världens mest teckniska person.


Men jag kan ivarjefall leverera en "dagens bild" på Min skinnyhane Tonic som går tillsammans med rexhonan Toy för att göra lakeland-bebblor.


Ha det gott i värme-böljan /Anki



Av Anki - 19 juli 2008 14:44

Hejsvejs!


Jag måste bara berätta  att jag fick med mej några riktigt fina djur hem från min semester-resa.


På marsvinsauktionen under SM ropade jag in ett avelspar från Viby's!

En alldeles bedårande coronethona men namnet Mimosa med två ck och ett cert. (se bilden)

Med på köpet följde sheltiehanenVibys Yaniko en fin hane i golden/white. som endast är 3 månader och i full päls.


På vägen hem så gick jag in på Tuna köpcentrum och hamnade naturligtvis på Arken.

Där hade dom en jättesöt sheltihona som jag bara inte kunde låta bli att köpa och vid närmare efterforskning så upptäckte jag att hon har både Viby's, Victory's och Dia's-linjer bakom och är registrerbar.

jag är lite osäker på färgen men tror att hon är saffron/white.

Eller är hon Pe. golden/white?

vad anser ni alla färgexperter där ute? (Bild 2)

OBS: Ögonen är riktigt ljust röda detta framkommer inte av bilden ser jag nu.


Av Anki - 18 juli 2008 22:35

Eftersom vi kom hem först i går kväll och fick tillbaka vår dator idag så har jag inte kunnat lägga ut våra resultat tidigare.

Men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge...


Vi fick väl inget stor-slam men ändå några helt ok placeringar.


Jag fick cert på pe white honan Vanilla Ice och på skinnyn Orpheus.


Birk blev BIS 4:a och Filur BIS 5:a i pet-finalen inte dåligt!

Birk blev 2:a i gurkätartävlingens final och mitt tittskåp van SM titel i bästa marsvinsrelaterade konstverk!


För utom detta fick jag med mej några riktigt fina grisar hem- berättar mer om det imorgon... /Anki



Av Anki - 6 juli 2008 19:46

För att fortsätta trenden så har vi idag haft Elins en av våra extratjejers kusiner här och firat hennes 16-års dag i efterskott.


Men mitt under kalaset blev det stor dramatik då vi plötsligt upptäkte att min älskade Baron låg död i sin bur.

Helt hastigt och oförklarligt hade min första champion somnat in vid en ålder av 3 år, alldeles för tidigt!


Men samtidigt i masrvinsrummet födde Izazza fyra stycken ungar efter Baron. Två honor och två hanar.

Bla. en helsvart jättesöt hona en riktig Baron-kopia, som aldrig kommer att lämna mitt hus.

Det kändes nästan som en kompensation av den stora förlusten av hennes pappa, livet är bra märkligt ändå...


Tillägnar dagens bild min baron: -Sov i frid gubben!

Av Anki - 5 juli 2008 20:11


Eftersom Sophie redan hade svarat på samma utmaning tidigare i sin blogg så får ni logga in på hennnes blogg istället och läsa svaren under ett tidigare datum. Hej och hå, det var ett bra försök ivarjefall att följa upp den uppgift som Jessica hade gett mej så nu känner jag mej rätt klar med det.


En annan utmaning är sommaren som alltid är härlig- med ledig tid och lata dagar och alla släktingar och vänner som vill träffas HÄR.


Det ena kalaset avlöser det andra...

Och min vikt stiger oroväckande när den ena tårtan avlöser den andra pajformen, vart ska detta sluta...


Men nog får man vara tacksam mitt i stressen och röran att man har så pigga och friska föräldrar att dom orkar bila runt hela sverige och titta till oss barn och barnbarn. Och att man har en stor familj och många vänner som dyker upp inbjudna och oinbjudna.

Vad är det man säger: Hellre lite skit i hörnen än ett rent  H-vete....


Eller:


 Hellre ett berg med disk och glada barn än prydligt och ensamt "Anki citat"


Sätter in en bild idag på Mammsen och Pappsen från hans 77-årsdag den 3/7. För den som kollar in marängtårtan så kan jag dela med mej av receptet på bottnarna för den som blir sugen.


I marsvinsrummet kommer jag nog att få rex-bebisar det närmaste dygnet efter Baron och Izazza.



Soliga Hälsningar Anki


Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards