Alla inlägg den 14 maj 2009

Av Anki - 14 maj 2009 22:36

Idag har jag plockat en hel IKEA-kasse med maskrosor åt mina förtjusta grisar och kaniner.

Dom har inte fått äta obegränsat efttersom dom inte har fått så mycket grönt tidigare i vår men glädjen gick inte att ta miste på.

Man känner sej verkligen uppsakattad som matte när 32 marsvin stämmer upp sin välkomst kör när man kommer med en prasslade påse.


Den lilla Hanen i Eloises kull som föddes i Måndags håller tyvärr på att tyna bort. Typiskt när jag hade honom förhandtingad och allt.

Till en jätterar familj som köpte en hane här av mej för en vecka sedan med vilkoret att dom så snart som möjligt skulle skaffa en kompis åt honom.

Därför tingade dom  en hane ur Eloises kommande kull.

Som nu tydligen går åt skogen.


Nu dröjer det några veckor igen innnan det föds smått här hos mej och det tycker jag blir för länge för den hanen som dom köpte här att sitta ensam.


Kanske att någon av er som läser det här och som finns i regionen har någon liten hane till salu..

Isåfall kan jag  förmedla kontakten.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards