Alla inlägg under december 2007

Av Anki - 29 december 2007 12:04

I morse när jag kom ut till mina marsvin så hade min pe white hona Trollstugans Siri fött två rejäla Guldklimpar.

Två vita ungar, en hona och en hane som ska få namnen Vanilla Ice och Benjamin.

Stolt fader är min Valencio.


Extra roligt efterom Siri har fått en kull tidigate med sex ungar som dog en efter en att dessa två verkar friska och rejäla.


Bilder kommer innom kort....


Min underbara man gav mej en lamineringsapparat i Julklapp så nu tillverkas här namnskyltar till marsvinen på löpande band.


Kramisar /Anki

Av Anki - 26 december 2007 17:51

För tillfället har jag fem högdräktiga honor i mitt marsvins-stall.

Fem mammor som tillsammans med mej går i en spänd förväntan på vilken dag de små ska komma.


Jag hade hoppats på att få någon kull på Julaftonen, hade några roliga namn ideér runt den dagen men nu får jag tänka om.


Det är ju ett par månader sedan nu då jag hade min stor Baaby-boom.

27 små marsvinsknyten föddes här innom loppet av 10 dagar.


Alla ungarna (utom fyra som jag har behållit själv ) har fått nya hem och nu är det nästan tomt igen på min Till-salu sida.


De fyra ungarna som jag har bestämmt mej för att behålla ur de kullarna är:


En ljuvlig satinsheltehona i färgen de-white.


En fin tre färgad sheltiehona e: Sch Cavatinas Gigolo.


En trevlig  peruanhoan i färgen cinnamonag./white och hennes kullbror har jag även sparat till framtida avel eftersom jag har sålt ungarnas pappa Malaxis Yoga.


Jag skrev om de sistnämnda ungarnas födelse tidigare i min blogg.

I framtiden hoppas jag på att kunna ställa dessa två i avelsgrupp.




Av Anki - 24 december 2007 23:42

God jul gottfolk!


Jag har haft sjukt mycket på sista tiden, men hoppas på att kunna uppdatera min blogg nu när det blir lungt efter Julen.


Jag har ju faktiskt jul-lov i år!

Det ska bli underbart att varta hemma med sina barn och djur.


Jag och min man Björn fick "årets Julklapp" en GPS av mina vuxna barn och deras partners.  Så nu blir jag oslagbar att hitta till utställningar runt om i byar i landet...


Jul kramar från mej...   /Anki

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards