Alla inlägg under januari 2008

Av Anki - 17 januari 2008 20:35

Igår fick hon somna in Singoalla min fina peruanhona med den enormt tjocka pälsen...


Och kvar har jag hennes unge som jag har satt ihop med en annan hona och hennes kull.


Hon blev accepterad på en gång men eftersom den anda kullen är stor , fyra ungar, och 2 veckor äldre så har hon svårt att konkurera vid matplatsen (marsvin har ju bara två spenar)


Så nu sitter jag här åter igen med en liten unge som jag kämpar för att hålla liv i med en vällingspruta, jag som brukar säga att naturen bör ha sin gång.


Men vem kan se en liten fladdrande veke tyna bort och slockna utan att gripa in??....

Av Anki - 14 januari 2008 18:11

Jag har gått och väntat på att två jättefina peruanhonor skulle få sina kullar.


Fadern är Zilverkix Playboy en jättetrevlig silveragoutihane.

jag har haft beställningar på evenuella ungar som skulle bli silveragouti så spänningen har varit stor.


Som resultat av stressande nyårsraketerna så kastade den ena honan (Pandia) sin kull på nyårsnatten.

Den andra januari så somnade hon även in själv.


Inatt så födde den andra honan, Blackvelvets Singoalla en fullgången kull men tyvärr så var tre av ungarna dödfödda.

Den som fortfarande lever är en liten peruanhona i färgen chocolate/white.

Mamma Singoalla är så medtagen så jag har svårt att tro att hon kommer att klara sej, jag har därför satt in ungen hos en annan hona som fick en kull för 10 dagar sedan för att se om hon kommer att adoptera henne...


Igår var jag iallafall framme med kameran och fotade mina kelgrisar..

Delar med mej av en bild på Mosaique´s Benjamin.


Och alla där ute, håll en tumme för den lilla peruanbebisen..


Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards