Alla inlägg den 20 maj 2009

Av Anki - 20 maj 2009 21:00

Det är inte så enkelt att tillfredställa sitt belöningsystem när man bara får äta grönsaks-soppa.


Alla har väl sitt sätt. Vissa som kan hantera det, kanske tar ett glas vin för att varva ner. Andra tänder en cigarett.

Jag har haft problem med båda så därför är det inget alternativ.

Nu mer har jag fört över min avslappning och belöning till att äta god mat, fika eller en bit chokolad för att ge mej själv "feed back" och kunna slappna av efter en tuff dag.


Så nu är det inte så enkelt att glädja sej över och se fram emot en tallrik grönsaks soppa och nu när jag sätter mej framför Tv:n så är det naturligtvis Leila bakar.


Nu skulle jag bli väldigt tacksam för tips från er hur jag ska kunna hitta något bra sätt att uppmuntra mej själv.


Jag har gosat med ett marsvin, jag har tagit ett skönt bad men det är något som fattas, kanske att jag har blivit sockerberoende?

 Hjälp!



Av Anki - 20 maj 2009 11:44

Idag får vi äta soppa, frukt och grönsaker.

Men inte bananer och potatis.


Det jobbigaste för mej är att ha inspiration att laga en varierad kost till barnen och inte få äta av den själv.


Nu när vi är inne på dag tre så känns det ändå som att vi är en bit på väg och kanske kommer att kunna ro iland den här veckan som vi har föresatt oss.

Tur att jag har mycket bestyr med morgondagens loppis, det gör att tidengår fort och förhoppningsvis passerar hel veckan blixtsnabbt.

Trots att det just nu känns lite öken.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards