Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Anki - 19 maj 2009 21:30

Nu har vi kört dieten i två dagar.

Soppan är riktigt god och vi mår bra men Björn som har haft sina första vegetariska dagar på sisådär 55 år är bra sugen på att sätta tänderna i en macka med ädelost eller en korvmeny på korvmojen.


Själv är jag mest sugen på chokolad eller naturgodis som är mina laster.

Soppan håller inte hungern borta så länge så jag har  ätit soppa ca 6 ggr per dag för att inte frestas att stoppa i mej något annat.

Idag får vi äta soppa och grönsaker kokta eller råa.


Jag har även tränat två timmar på gymmet idag.

Var lite fundersam om jag skulle känna mej kraftlös pga. dieten, men det gick jättebra.


Och så svar på era kommentarer :

Jag vet tyvärr inte bakgrunden till dieten men jag provar den ju nu så då får vi se om det funkar eller ej.


Och du Carina: Efter dag 7 så går man och köper en stor påse naturgodis som har blivit min nya last.


Skämt å sido så kunde man tydligen fortsätta med dieten så länge man vill gå ner mer i vikt och orkar kämpa på och då är det väl bara att starta på dag ett igen och köra en vecka till kan jag tro....


Men för min del så tror jag att jag får känna mej stolt och nöjd om jag klarar den här påbörjade veckan.


På marsvisfronten så har jag grovtrimmat två marsvin idag eftersom det blev riktigt skönt väder.

Det var selfhane Mosaique's Ice-sream och lemonhonan Mosaique's Tropicana som blev fina i pälsarna. Så nu räcker det att jag håller efter dessa och plockar långa strån fram till utställningen.


På Torsdag så ska vi ha ett stort gårdsloppis så jag hoppas och ber om att vi ska får vackert väder så att många blir intresserade och stannar till nu när jag har lagt ner så mycket jobb på skyltning osv.

Och du Marie, om du läser det här så får du gärna komma över med din låda med dina fina hemstickade barbiekläder på Torsdag och ställa den här på något loppisbord, så kanske att du får sälja lite.


Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards