Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Anki - 12 maj 2009 20:58

Om det nu var någon som anade en liten anspelning när jag antydde vad Björn var bra på och som tror att jag har tänkt frångå min profil präktig morsa och andlig förebild här på bloggen så vill jag förtydliga.


Björn är bra på att:

Laga husmanskost

Ta hand om barn

Köra bilen eftersom han har en fegis till fru.

Bita ihop när jag köper nya djur.

Städa.

Stå ut med mej dagar då jag känner mej som Ronja rövardotter.

Släpa hem och hamstra upp gamla prylar och samlarsaker,

och mycket mycket mer.


Så där ja, då hade jag rett ut alla eventuella missförstånd PHU!



Av Anki - 12 maj 2009 18:08

Igår vid lunchtid födde Eloise sin kull.
Två hanar och en hona.

Hon var jätteduktig under födseln assisterad av burkompisen Amalia.
Och jag hade tur som fick möjlighet att knäppa några bilder.
Tyvärr så var den ena hanen dödfödd.
Men kvar finns två friska och pigga krabater.
Hanen är redan tingad och honan kommer också att bli till salu eftersom hon har ett öronveck.

Nu är det dags att anmäla till utställningen i valbo.
Jag skulle vilja anmäla 5 rasdjur men tror inte att jag hinner och orkar trimma och bada alla så jag får nog begränsa mej till 4 i ras och så Nathalies Bella i pet.

Idag har jag köpt dynor till utemöblerna.
hittade billiga och tjocka dynor i blåmönstrat på Rusta.
Björn har även satt en riktig fart med att bygga staketet.
det blir jättefint!

Ibland undrar jag efter 15 år när allt är sååå förutsägbart varför jag valde just honom.
Men idag när jag ser det snygga staketet kommer jag ihåg en av anledningarna.
Och det finns fler anledningar också men det är kanske bästa att jag behåller vissa för mej själv..

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards