Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Anki - 9 maj 2009 17:11

Till min läggnig har jag svårt att göra någonting i liten skala.

Skaffar jag marsvin så vill jag inte ha två men gärna 30-40 stycken.

När jag skaffar barn vill jag gärna ha ett halvt fotbollslag osv.


Så nu när jag har börjat måla så ser jag fler och fler projekt där jag kan fara fram med färg och pensel.

Eftersom jag har börjat måla 250 staket pinnar så har jag rationaliserat arbetet och lägger upp dom 20 och 20 på två ställningar så kan jag dra över dom med roller. På det viset slipper jag måla en och en.


Då kommer jag på att i garaget står en fin ram med tak till vår brevlåda, som jag har släpat hem från något loppis och som också behöver målas i samma färger.Sagt och gjort plötsligt så har jag börjat måla även den.


Och så ser jag barnens utemöbel (även det ett loppisfynd) som har stått ute i väder och vind och som jag hade tänkt måla redan förra våren men då kom jag aldrig till skott. Men nu åkte den vita färgburken fram och jag har börjat måla även den så nu händer det grejer här i Törnqvists trädgård.


Jag har även övertalat Björn att vi ska åka och köpa en ny trädgårdsmöbel imorgon. jag är inne i en vit period och eftersom vi har blått och vitt i vårt ute-rum med sailor-tema så hoppa jag på en vit grupp med blåvita dynor.

Vi får se vad vi hittar imorgon.


Eftersom solen låg riktigt varm idag mot husväggen så fick marsvinet Bella komma ut en stund i en hage och titta på min framfart.


Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards