Alla inlägg under augusti 2010

Av Anki - 23 augusti 2010 08:04

Dagens söta barnkonversation:


Min systerdotter Sara var ute och gick med sin dotter Alina i barnvagnen.

En 5 årig flicka stannar och tittar ner på Alina, som då var en ganska rund fem månader baby.

Flickan utbrister - Varför har hon två hakor?

Sara - Hon har väl fått för mycket mat.

Flickan- Men vem har gett henne så mycket mat?

Sara , nu lite besvärad -Det är väl jag.

Flickan - Men, varför gav du henne så mycket mat när du såg det där?



Här ser ni söta Alina som nu har blivit en stor tjej, och vuxit i sina hakor.

                                                  
           

Av Anki - 7 augusti 2010 20:41

Oj, oj, oj oj..... Nu var det länge sedan jag uppdaterade bloggen.

Som ni alla förstår så kom vi hem lyckligt och väl från Paris. Tyvärr så hade det inträffat någonting när vi var borta som gjorde att jag tappade lusten lite.

Lungn, lungn, marsvinsrummet hade inte brunnit ner och hundarna hade inte blivit stulna. Nej detta var mer en kallduch på det mellanmänskliga planet. Men under åren så har jag blivit gaska bra på att  samla ihop mina tappade sugar, i tron att kunna hjälpa de som inte har så goda förutsättningar, så nu är jag på banan igen.


Under veckan i Paris hann vi med att både  besöka Notre dame och Triumfbågen. Och vi har ätit gott och på tok för dyrt. Barnen var suveräna och ska ha en stor eloge för sitt tålamod på den långa resan på sammanlagt 415 mil. Men nu vet dom också exakt hur långt det är till Frankrike. Och med en treåring på resan som just blivit torr så har vi utforskat nästintill varje toalett och vet precis hur toalett- standarden är både i Danmark, Belgien och Tyskland. Och jag har RÖRT vid Eiffeltornet! Jag vågade inte åka upp med flickorna, det fick grabbarna göra men jag har kännt på det mytomspunna tornet och insupit atmosfären under två timmar. Yehho!

                                                  


           

                         


Men det var också skönt att komma hem på gården när vi slutligen parkerade på vår egen garageuppfart, och se att alla djuren hade mått bra och att världens bästa djurvakt hade städat alla burarna för att jag skulle slippa det när jag kom hem. En inside-information är att han även är singel, och gillar djur. Så är det någon som är intresserad av en praktisk pålitlig naturmänniska i sina bästa år, så är han ett riktigt kap. Men för de flesta är det väl en hake att han både är hel-nykter och frälst. (Talet om korset är en dårskap för de som inte tror, men en Guds kraft för de som blir frälsta..." 1 Kor 1:18)


Idag har vi hunnit med en tur till blåbärsskogen, och jag har även trimmat ett marsvin inför KM den 22/8. Nu ska vi mumsa i oss en blåbärspaj och bara mysa.


Kram /Anki

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards