Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Anki - 4 maj 2009 14:16

Hejsan nu var det några dagar sedan jag fick tid att blogga.


Jag har Mormor och Morfar här i en vecka som också kräver sitt.

Ju fler vi är i huset desto mer hushållsarbete.

Men ändå så roligt att dom  vill komma och fortfarande orkar köra så långt.

Det är ju även en möjlighet till att få lite hjälp med barnpassning och trädgårdsarbeter och strykning. Tack mamma och Pappa!

Vi har firat valborgsmässoafton, Gagbriels dop och idag min födelsedag tillsammans. Mycket fika blir det.

Jag får dra åt svångremmen igen nästa vecka.


I lördags var vi somsagt var till Märsta utanför Stockholm på barndop.

Det  var Mormors lilla hjärtegull Gabriel som fick en vattenstämpel som prästen uttryckte det. (Fin bild av dopets innebörd tyckte jag)

Hon menade att det inte syns på utsidan att man är döpt med man bär välsignelsen med sej hela livet i sitt hjärta.


Igår la jag ut kaninungarna på min tillsalusida så det är bara att börja tinga!


Dagens bilder är från dopet.

Från vänster ser ni min stora son Magnus och hans sambo Anna-Maria som även agerade Gudföräldrar och som fick bära fram Gabriel till dopet.

Till höger min dotter Lina och hennes sambo Johan, (Gabriels föräldrar ) och så naturligtvis lilla Gabriel. Efter dopet gick vi alla ut och åt middag tillsammans. En jättetrevlig dag. Det värmer en mammas hjärta att få ha all sina biologiska barn samlade för en gång skull.






Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards