Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Anki - 13 maj 2009 21:39

Idag har jag varvat mellan barn,djur och målning.


Efter lunch blev jag jättetrött och tänkte lägga mej på soffan en stund medans barnen lekte.

Men bara efter några minuter så hörde jag konstiga ljud från köket,

och hittade M i full färd i pennlådan. Hon hade hunnit hälla ut min låda med gem och häftstift på golvet och hittat en penna och målat hela sej själv i lila.

Jag gillar verkligen hennes val av färg, men vi var bortbjudan på kvällen och vad ska personalen säga på dagis imorgon.

Så min vilostuns belv istället ett bad för vår tvååring.

Och innan vi gick iväg till våra vänner så kunde man känna igen henne igen, hon doftade som en nyponros och köket var åter städat.


Mellan regnskurarna har solen tittat fram så det blev tillfälle för några av djuren att få sträcka på sej i den stora hagen.

Ett uppsakttat nöje både för kaniner och marsvin.

På bilden, kaninmamman Tilda, en av hennes ungar och marsvinshonan Babe.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards