Alla inlägg den 26 augusti 2008

Av Anki - 26 augusti 2008 12:31

Lunchrast på folkhögskolan -vi har ätit taigryta och ris helt ok faktiskt.

Alltid lite lyxigt när man är fyrabarnsmamma och får sätta sej vid dukat bord och äta i lugn och ro.

Men idag känner jag mej allt annat än lugn.

Skulle helst vilja vara hemma med Halloweenas ungar.

Jag hann ge dom två mål imorse innan jag åkte. Dom smaskar och äter från sprutan, men jag har inte sett att dom diar från sin plast-mamma Toy ännu.


Nu blir det till att mata dom med ganska täta mål i eftermiddag och ikväll så att dom står sej några timmar under natten och några timmar imorgon igen när jag är i skolan.

Båda ungarna är honor och ser mycket trevliga ut.

Det vore så roligt om dom klarar sej så att jag får ha kvar en bit av Halloweena.

Jag ger dom välling för kattungar med lite vetekli i för att det ska bli lite mer konsistens och inte så lätt dras ner i lungorna.

I eftermiddag ska jag även försöka ge lite grönsakspure och se om jag kan få dom att äta från fat.

Jag fick ett tips från veterinären att mata 10% av kroppsvikten per dygn.

Och när jag hör det så förstår jag att jag har varit för försiktig och gett för lite tidigare när jag har matat till marsvinsungar.

Jag har ju klarat ett par stycken men de flesta har ju tynat bort men det är ju svårt att hitta någon bra information om hur stora mängder man vågar ge .

Men nu har jag även hittat en bra sida på nätet, på engelska, där det stog en hel del om handuppfödninga av marsvinsungar, så det är bara att kämpa på.



Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards