Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Anki - 14 augusti 2008 21:30

Igår kväll gjorde jag en riktig nostalgitripp och såg filmen Mamma Mia.

För mej som VAR  Mini-Abba och ett med Agnetha Fältskog under flera års tid och nästan nötte upp heltäckningsmattan i mina föräldrars vardagsrum när jag tillsammans men kompisar som var mer eller mindre frivilliga Fridor, tränade ABBA-moves, så var det en kanonkväll!


Bara den som någongång har varit 12 år och stått och väntat i 6 timmar i entre'n på Stadshotellet i Skellefteå för att få en glimt av sina idoler och som dessutom fick ta kort och få autografer och hela kittet kan förstå vad jag menar!


Tyvärr så var det visst bara jag i hela biografen som rycktes med och helt enkelt bara ville sjunga och dansa med i låtarna så jag försökte att klamra mej fast i stolen, men mitt huvud vickade nog hit och dit och nog tyckte jag att någon sneglade när jag inte bara kunde låt bli att sjunga med högt till "Give me give me Give me a man after midnight" och "Dancing Queen" och de andra välkända låtarna.


Så i denna anda vaknade jag alltså i morse och döpte naturligtvis den lilla sheltehonan som föddes här idag till: Mosaiques Chiquitita


Och för dej som inte har sett filmen men som gillar ABBA-soundet:-Se den!


När jag sedan kom upp i 15 års ålder och var 158 cm och  insåg att jag inte skulle bli 174 cm som Agnetha så rasade allt och det fick istället bli Nationalteatern och Proggen som fick utrymme i min oranga kasettbandspelare och i mitt liv, med allt vad den musiken innebar...



Av Anki - 14 augusti 2008 19:19

I morse när jag kom in till marsvinen så fick jag en riktig överraskning.

Blackvelvets Tirowa hade presis fött en unge.

Igår städade jag hennes bur, borstade hennes päls och klippte klorna och konstaterad att hon var jätte-lite öppen men eftersom hon har haft ungar tidigare och inte var särskilt tjock så drog jag den slutsatsen att det rörde sej om 10  dagar frammåt i tiden innan det var dags för henne att föda.


Men - icke sa Nicke, i morse födde hon en jättesöt sheltiehona på 107 gr.

Jag blir så glad både för min skull och för Tirowas skull eftersom jag inte har sparat någon unge efter henne ännu och hon börjar ju bli lite till åren. Och i våras var hon en av dom som kastade sina kullar när jag hade en hel följetong av problem runt dräktiga honor. Så nu slickas det och putsas på denna lilla unge så att det står härliga till.


Och som ni ser på bilden så ser den lilla tjejen lika förvånad ut som jag är.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards