Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Anki - 15 augusti 2008 20:35

Nu måste jag bara berätta om vad som hände när vi efter bion i Onsdags svängde in på Mac Donalds. 6 hungriga personer på busbra humör hamnar i en kö med en mörkhyad kille kassan.

Okay han arbetade väl inte så effektivt och förstod väl inte språket till 100% och plötsligt säger karln som stod före oss i kön till servitören:

-Fattar du ingenting, är du dum i huvet eller?

Får man säga vad som helst till andra bara för att man råkar vara född i Sverige? nej fy fabian! (som pippi-långstrump säger)

Jag blev så himla arg så att jag hade kunnat lyfta en hel häst och kände hur blodtrycket rusade i höjden.


När det sen blev min tur så sa jag högt och tydligt till den som tog upp min beställning: -Ska ni inte ta och kasta ut den där kunden?


Då ändrade han helt plötsligt attityd när han såg att hans skitsnack inte gick hem hos övriga gäster, och förhoppningsvis så dämpar han sej nästa gång han vill beställa en liten, en mellanstor kaffe och två mac Flurry.

Jag är lite besviken bara över att han inte drämde till med "svartskalle" också då hade jag polisanmält honom på stört.


Efter min urladdning så fick familjen nöja sej med att äta helt fel saker eftersom jag var så upprörd när jag beställde och sa helt fel.

Ja, ja lite får dom väl offra sej för den goda sakens skull...


I min marsvinsvärld så är det lite lugnare, tur att jag har min lilla oas att smita ut till. Alla blir glada när dom ser mej,  ingen klagar på maten eller kallar varandra fula saker för att dom har olika färger eller för att dom är födda hos olika uppfödare, Phu!

Idag har jag badat och trimmat min rexhane Ruben. I sista stund men tanke på KM i Grycksbo men i lagom tid med tanke på utställningen i Valbo.

Betty Sue är helt öppen nu så vi får väl se om det blir smått undre helgen.


Imorgon är vi bjudna av Sandvikens kommun på en heldag på Furuviksparken med tivoli. Det blir nog en trevlig dag om vi bara slipper allt detta regnande som vi har haft sista tiden.


Helst skulle jag villja vara hemma med Betty-Sue men dom brukar ju oftast klara själva förlossningen bäst själva utan inblandning så jag får väl låta barnens intressen gå före mina några timmar imorgon.

Och vem vet det kan ju även dra ut på tiden några dygn...


Dagens bild är på burkompisarna, Dias Sunshine de Light och honan som jag köpte på Arken i Eskilstuna som vi har döpt till Chania.


Jag är föresten rätt nöjd med den billiga kameran som jag panik-köpte.

Helt ok bilder av en kamera för 895:-

Och då det blir suddigt så beror det nog mer på de ofrivilliga fotomodellern än på kameran.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards