Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Anki - 22 augusti 2008 21:15

Igår fick jag min första levande lakelandkull, äntligen är jag på gång med en liten skinnyavel. Det var min rexhona Mosaiques Toy som jag parade för sista gången och tänkte att de skulle vara kul med en kull med skinnybärare efter henne. Far till kullen är Skinnyhanen Imargos Vodka Tonic.

Och det blev ett riktigt lyckokast.

Hon fick en toppenfin bastant strävhårig hona på 124 gr.i färgen silverag.

som jag naturligtvis skall spara och ställa i pet och sedan använda i skinnyavel. Och en hane på 79 gr i silveragouti.

Hanen är inte lika sträv i pälsen och lite lång i nosen men med deras spännande bakgrund kan säkert även han kan komma till användning i skinny avel.

Dom var inte så "lättfotade"  (och tur är väl det) så bilden har inte världens bästa kvalite', men jag delar ändå med mej av en blid på ungarna och deras stolta  mamma.

Och eftersom även min skinnyhona Playmate är dräktig med Tonic så kommer vi snart att få  en skinnykull här hos oss.

Det ska bli så spännande!

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards