Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av Anki - 6 augusti 2008 18:19

Nu har jag totalt urartat.

Alla mina goda vanor att äta rätt har försvunnit under de senaste veckorna.

med Anledningen- nu när det är semester kan jag gott unna mej något osv.


Det är precis som ett återfall, men i sockerberoende, nu är det helt omöjligt att vrida tillbaka de sunda vanorna.


Min kropp vill inte ha det så här, jag har slappat med mina promenader också med värk i axlar och rygg som ett brev på posten.

Och kolestrolvärdena vill jag inte ens tänka på, jag blir bara sjukt trött när jag äter fel saker.


Tur att man får gnälla lite i sin egen blogg.

Nu är det nog dags för mej snart att logga in på hälsovakten.

Det brukar vara ett bra stöd.

Få se om jag orkar ta tag i detta imorgon.


Just nu har jag moffat i mej en påse Werther,s Original och i min väska liggen 200 gr. Apelsinkrokant och väntar på att jag ska hugga tänderna i den.

Nej imorgon måste det bli ett slut på detta...


Men jag kan ivarjefall glädja mej över min fina kull med marsvinsungar.

Dags föresten att börja planera för vilka djur jag ska ta med till Km i Grycksbo den 24/8 och till Valbo den6/9.

Jag började trimma 3 stycken igår och har ambitionen att trimma några till innan jag bestämmer mej för vilka som får hänga med och vilka som blir hemma.


Anmälningsdatum är den 19:de och den 20:de så jag behöver inte bestämma mej ännu men det är ju försent att börja trimma så nära utställningen så jag lär hålla efter pälsen på de som kanske är aktuella..



Av Anki - 6 augusti 2008 11:12

Nu på morgonen har Sockervadd fött sina ungar!

Dom är bara såååå fina.

Två honor och en hane blev det.

Riktiga paltar mellen 130-91 gr


En hona  kommer troligtvis att bli till salu.

Bilder kommer imorgon.

Nu ska jag gå ut igen och titta till den duktiga mamman..

/Anki

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards