Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av Anki - 16 augusti 2008 21:32

Efter en regnig och ruggig dag på Furuviksparken.

Då jag på hemvägen bara trodde att jag hade en bild på en påfågel att dela med mej av till er idag, så fick jag en riktig  belöning  för alla uppoffringar när vi till sist kom hem blöta och frusna.

Betty-Sue hade nämligen fött sina ungar.

Fem stycken varav en tyvärr var dödfödd.

Alla de fyra andra mår bra och Betty-Sue själv mår prima.

Av de levande är det:

En saffron hona på 80 gr.

En saffronhane på 80 gr.

En saffron dalmation hona på 84 gr.

Och slutligen en saffron dalmation kille på 84 gr.


Det är så roligt att allt gick bra, det verkar som om trenden har vänt i mitt marsvinsrum nu. Och eftersom jag aldrig har fått saffron tidigare så är det extra spännande.


Stolt far till kullen är Luneas Yalero, min saffronhane som har två cert och vi hoppas att han snart får det tredje. Så de små liven har stora förväntningar på sej från min sida.


Jag har inte velat skilja dom från mamma ännu och fota dom var och en för sej, men när jag gjorde rent i buren efter födseln och tillfälligt hade placerat familjen i en plastback så passade jag på att knäppa några kort, så nu hoppas jag att ni inte blir besvikna över påfågel-bilden...



Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards