Alla inlägg den 30 mars 2008

Av Anki - 30 mars 2008 20:03

Idag har jag varit framme med kameran och fotat Halloweena och hennes fina rosett.


Här kommer den kompletta samlingen av resultaten av mina marsvin från gårdagens utställning.


Mosaique's Halloweena: 89 p. cert, Bir och 3:BIS Junior!


Luneas Yalero. 88 p. och cert


 Sch Mosaique's Baron 87 p. och trea i Sch-klass


Mosaique´s Ruben 88p. 4/9


Imargos Vodka Tonic (skinny) 87 p. 1/3


pettar:


Mosique's Birk 90 p. Bästa gurkätare men tyvärr oplacerad i finalen.

Lunead Betty Sue 86. p

Mosaique's Filur     88 p.

Mosaique's sally 87 p.


Jag får nog inse att farbror Barons utställningskarriär är slut och inte kräva så mycket av honom längre han är ju trots allt redan Champion...


Och att Betty-Sue inte riktigt hade kommit upp i hull efter att nyligen haft en kull och den omställning som en flytt innebär förstår jag, men jag tycker nog att hon borde ha fått högre poäng eftersom hon inte heller är för tunn.

Man kan ju även fundera över hur  nyttigt det är med feta marsvin?

Sunda marsvin är inte alltid detsamma som höga poäng..Trist tycker jag när de flesta honorna sedan kanske ska sättas i avel, och hur det ofta tyvärr slutar efter en dräktighet för en hona som har för mycket hull vet vi ju...


Men för övrigt var jag helt nöjd med vår utställningsdag.

marsvinen och barnen var underbara och tålmodiga.

Och idag har vi alla fått möjlighet att landa och pusta ut både två benta och fyrbenta.


Kram/Anki





Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards