Alla inlägg den 28 mars 2008

Av Anki - 28 mars 2008 22:43

Utställning imorgon och klockan närmar sej 24.00 och jag är fortfarande igång med alla förberedelser.

men det gör inte så mycket eftersom att jag inte brukar kunna sova så bra natten före...


Hoppas nu att allt ska klaffa och att det ska bli en trevlig utställning för alla oss som har jobbat hårt för detta och för alla deltagare och besökare.


Själv har jag anmält 10 stycken marsvin.

och rätt som det var i kväll , så stod en av mina marsvinsköpare här på trappan med en transportbur.

Hon hade drabbats av magsjuka och kunde inte åka själv.

Och visst kunde jag hjälpa till,  det är ju en av de finaste grisarna som jag har fött upp här  så självklart måste vi ha med oss Mosaique's Cosmonova.

Hoppas bara att vi inte blir smittade av magsjukan, en del säger ju att marsvin och människor smittar mag och förkylnings sjukdommar mellan varandra men jag vet inte vad jag ska tro...

Det får den närmaste framtiden utvisa.

För säkerhets skull har jag badat henne och ställt ut hennes egen transport på vår gård och inrett en av våra transporter till henne för att inte behöva hadnskas så mycket med ströet som kommer hemifrån sjuklingarna.


Sen så har ju Sara varit här och badat och stylat sina grisar ikväll men jag har ivartfall uppfattat att Mat-Tina vann lets danc' STORT GRATTIS TILL TINA!


Så alla ni som inte kan komma och besöka oss på utställningen i morgon:

Håll tummarna eller bed en bön eller vad du brukar göra för att få tur , för mej, mina barn och mina marsvin att det ska bli en lyckad dag,


Så kommer jag med en rapport och kanske någon bild i morgon kväll!


Nu ska jag nanna kudden (prova ivarjefall)

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards