Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Anki - 10 mars 2008 20:18

Ja nu börjar nedräkningen inför marsvinsutställningen i Kallhäll.

Fem dagar kvar.

Inför den här utställningen har jag trimmat så ivrigt att två dessvärre nästan har blivit för glesa, oj oj oj.

Jag som har varit på trimmningskurs och allt.

Men dom hinner kanske återhämta sej till utställningen i Valbo den 29/3.


Jag har anmält 6 stycken marsvin.

fyra i ras och två till pet-klass.

Och vi hoppas även på att det blir en gurkätartävling där vi får ta revansch från förra utställningens nederlag...

Förutom dessa så har en 14-årig tjej här i byn blivit ny medlem.

Hon har fått två marsvin av mej som jag ska hjälpa till att styla inför Lördagen.

Jag vill inte att hon ska göra samma misstag som jag gjorde på min första utställning.


För en timme sen hade jag lagt mej på soffan och skulle koppla av och då ringde telefonen.

En marsvinsägare här i byn som ville ha hjälp med klo-klippning så det var bara att masa sej upp.

Ankis dygnet-runtservice för kloklippning och goda råd, kan det vara nåt?


Resten av kvällen ska jag ägna åt administration, det gäller att få iväg pappren på de nya marsvinsungarna till registratorn i god tid om man ska ha stamtavlor att skicka med till de nya hemmen när det blir dags.


I går var jag även framme med kameran och fotade mina nya rexbebblor.


Ha det gott /Anki


Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards