Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Anki - 25 augusti 2009 20:31

Nu är jag igång på skolan igen.

Det var roligt att träffa alla gamla klasskompisar och lärare och även de nya eleverna. Upptäckte att jag är klasskompis med min kompis dotter!

Jag vet inte hur det kan komma sej jag som har fyllt 29, 15 år irad.....


Igår roade jag mej med att fota några marsvin.

På bilderna ser ni min eng. crested cremehona Mosaique's Irjha som är lemonbärare. Och min nya lemonhane Luneas Lemon curl. (övre bilden)

Jag tror att dom kommer att bli ett riktigt trevligt avelspar.

I den avelsgruppen kommer även Mosaique's Tropicana att ingå.

Och dom kommer även att få följa med på nästa utställning.Om jag hinner trimma vill säga, just nu är tid min största bristvara.


Inatt födde även Playmate sin kull efter Rospiggens Pricken.

Anledningen till att jag hade parat dessa två var att Playmate är överbehårad och Prickens linjer är väldigt nakna. Och dom kompleteraden varandra mycket bra. Två honor och en hane såg världens ljus.

Och en av honorna är en klockren Mosaiques-gris och kommer naturligtvis att bli kvar här.


Jag har även ont i halsen och eftersom jag är lite hypokondrisk så får jag genast "svin-varning" och det är inte marsvin som jag tänker på denna gång.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards