Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Anki - 19 augusti 2009 08:59

Nu har jag haft dåligt med tid och inspiratinon för bloggandet så jag ska försöka mej på en sammanfattning av de sista dagarna.


I lördags avverkade vi vår första dubbelutställning i MITTs regi.

Det mesta flöt på, trots något mindre irritationsmoment.

Tack alla gulliga som hjälpte till med allt det praktiska!


Jag är nöjd med mina resultat. Två cert på skinnyhonan Mosaique's Lycka.

Och Pris-rosetter och placeingar i både BIS:1 och 2 till min pethane Mosaique's Lemon.

Samtidigt födde Hanna's Nevada fyra ungar. Två var tyvärr dödfödda men av de överlevande finns två hana kvar som ser riktigt trevliga ut.


Jag är tyvärr inte riktigt nöjd med min nya skinnyhane.

Han har ett öra som han drar bakåt så det blir nog tyvärr ingen utställnings champion som jag hade hoppats, men jag tror inte att det är ärftligt så jag hoppas på att ändå kunna använda honom i avel.


Men som kompensation så fick jag även hem min Lemonhane Luneas Lemon curd från Sophoe Eberhorn och köpte även en liten saffronhona av Emma på utställningen.


Min eng. crested pe white hona trollstugans Siri har drabbats av C-vitaminbrist. Det var troligtvis därför hon födde döda ungar och inte då hanens fel. Jag har matat henne med c-vitamin, vätska och criticalcare, men kan inte se någon förbättring därför har jag beställt tid hos veterinären för att ta bort henne imorgon.


Idag ska jag passa på att städa kaninburar eftersom solen skiner här hos oss. Sätter in en bild på tre förväntans fulla tjejer inför gurkätartävlingen.

Lägg märke till Nathalies tröja som jag själv har designat (naturligtvis)

"-Det skak böjas i tid det som krokigt ska bli"


Kram på er alla /Anki





Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards