Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Anki - 5 augusti 2009 22:21

Här fortsätter marsvins-bekymren.

Igår födde Trollstugans Siri en kull med fullgågna men döda ungar.

Jag hade en magkänsla redan tidigare att allt inte stod rätt till.

Jag funderade över om hon höll på att toxa eller om ungarna var döda i magen. Men så kändes det som om ungarna trots  allt växte även om jag inte kunde känna några foster rörelser.


Men något var som sagt fel. Hon var väldigt blodig och nerkladdad över hela buken när jag hittade henne. Men nu äter och beter hon sej som vanligt så faran är tydligen över för hennes egen del, tur nog.

När hon har fått lite tid på sej att piggna till så ska hon få komma ut till de andra honorna i stor-hagen. Så kanske att hon får annat att tänka på.

Det var den tredje kullen på rad som jag förlorade efter Sch Trollstugans Alf. Man kan ju undra vad det kan bero på, bara otur med honorna eller om det kan vara något som har med hanen att göra? Jag har ännu inte fått några levande ungar efter honom.


Veckans renoverings projekt, trappan är ivarjefall klar, så här levererar jag en bild.

Budgeten ser ut så här:

Färg 572:-

penslar 100:-

Halkskydd på extrapris på Cellbes 379:-

Ca. 10 timmars effektiv arbetstid och ett krachat äktenskap.


Ha, ha, ha, nej då vi har sammarbetat riktigt bra och är båda glada över att vi kom till skott med detta, och är väldigt nöjda med resultatet.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards