Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Anki - 10 augusti 2009 21:08

Idag har min minsta lilla kille blivit stora karlen och fyllt 11 år.


Vi tjuvstartade firandet redan igår då vi hade syskon/familjeträff.

sammanlagt var vi 17 personer i alla åldrar som badade, åt och lekte tillsammans.

I eftermiddag har vi även varit på inskolningsamtal på Moas nya dagis här i Järbo och imorgon ska vi börja med inskolningen.

Nu är det inte heller många dagar kvar tills jag ska återuppta mitt pluggande som jag fick ta ett uppehåll ifrån när jag hastigt och lustigt blev småbarnsmamma igen förra hösten.


Det känns lite tufft att plugga heltid med fem barn i familjen.

(Att vara familjehemsförälder innebär ju inte att man får ta hand om

"Kulla-Gulla" utan barn med en komplicerad situation som oftast kräver  mycket mer än vad biologiska barn gör.

Man har ju även deras nätverk att ta hänsyn till men umgängesdagar och socialbesök. Björn jobbar ju dessutom en helg  per månad och så har vi kontaktbarn här 2 helger i månaden. men med mycket pusslande så måste det helt enkelt gå.)


Idag fick vi till vår stora glädje hämta en Ahlgrensbilar-tårta på Furulundshemmet som vår gulliga köksa hade gjort särskilt åt Isak -Tack Eva! "Bless you"

Jag blir så otroligt glad när någon avlastar mej lite och ger mej ett handtag eftersom jag är van att det alltid är jag som är avlastningfamiljen och den som drar det tunga lasset och hjälper andra. Sätter därför in en bild både på födelsedagsbarnet och på tårtan.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards