Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Anki - 3 augusti 2009 21:39

Imorgon ska jag åka med Birk till vetrinären eftersom han har upprepade besvär med luftvägarna.

Han låter som om han har lunginflammation, med så plötsligt är han bra igen och efter ett tag så är rosslet tillbaka.

Nu har han även börjat tunna av och äter sämre, min älskade gubbe som trots detta kämpade och tog sej till final i gurkätartävlingen i Lördags.


Jag hoppas verkligen att dom kan komma med någon bra hjälp.

Annars tror jag tyvärr inte att han kommer att orka så länge till.


Finns det någon av er som läser detta som känner igen symtomen och som har förslag på behandling. Veterinärerna på Hund och Katt praktiken är nog inga marsvinsexperter kan jag gissa.



Av Anki - 3 augusti 2009 08:55

Inatt har Rospiggens Flower och Orpheus fått en kull med 4 honor i roliga färger! Tjejerna vägde mellan 78-98 gram.

Det föddes ytterligare en hona som var större än de andra fyra och som var fint tvättad men som inte levde.

Två är lite överbehårade men otroligt söta. Och jag har naturligtvis redan valt ut min. Den minsta honan i kullen i pinkeyed golden/white.

Eftersom hon har den bästa behåringen och matchar golden färgen perfekt med sina röda ögon så är hon klockren här hos mej.

De andra tre kommer att bli tillsalu.

Återkommer med bilder när jag har målat färdigt trappan.


Ha en bra dag /Anki


Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards