Alla inlägg den 7 april 2008

Av Anki - 7 april 2008 19:50

Jag har haft så mycket annat att skriva om så jag har inte nämnt här i bloggen att jag har hittat ett program som är "perfa" för den som vill gå ner i vikt inför bad-dräkts säsongen.


Säg nu inte att jag inte är tjock-jag vet, men jag är lite mullig och hör och häpna så fick jag veta att jag hade högt kolestrol i slutet av november.

Och jag erkänner att jag har missbrukat godis och gräddglass bara för att unna sej nåt gott, och för att kunna slappna av när barnen (som bara får äta godis på lördagarna ) har lagt sej.

Jag tänker inte dö i hjärtinfarkt innan jag har fyllt 50 så det var bara att ta itu med kost och motion på en gång..


Och glädjande nog så fick jag mycket bättre värden på kort tid och min kostomläggning och promenerade har även bidragit till att jag har gått ner 7 kilo i vikt sedan November och det är ganska mycket på min korta kropp!

Men nu har jag fyra kilo kvar för att kunna känna mej avslappnad på stranden i sommar (vill inte bada i vassen) så jag tänkte dela med mej av mina sista ansträngningar till er här på bloggen, för i år ska det bara lyckas...


För den som vill prova på så heter den: www.halsovakten.se och om det är fler av er läsare som kämpar med vikten, maten, hälsan mm.  så kanske att vi kan peppa varandra.

Vissa kvällar bara skriker choklad-tarmen och då är det bra med stöd.


/Anki

Av Anki - 7 april 2008 19:37

Hej och hopp!


Idag har jag haft psykologi i skolan, därefter körde jag till studion och spelade in radioprogramet.

Det gick hyfsat bra tycker jag.

Men det återstår att avgöra när jag får höra det imorgon, "burr" för att höra sin egen röst i radion och den där Skellefte'-dialekten som jag dras med.


Nu har jag matat grisarna och städat en stapel med burskåp.

Och tror ni inte att mina lärare har planerat in en friluftsdag i Högbobruk imorgon i snöslasket! (Det är säkert bra för min förkylning)


Ha det bra /Anki


Av Anki - 7 april 2008 08:57

Men hallå, vad är det här!


Vaknar på morgonen och det har snöat inatt, var tog våren vägen?

Är det det här som kallas Aprilväder?

Men jag ska minsann trotsa kung Bore och ta vårjackan idag.

Nu måste jag rusa börjar 9.20 och har 18 km att köra i snöslasket.


Ha en bra dag!

/Anki


Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards