Direktlänk till inlägg 18 april 2008

Sovrums-kaoset

Av Anki - 18 april 2008 21:59

Igår blev vi klara med kvalitetsäkringen, var helt slut i huvet efter två dagars intensiva bedömningar och diskutioner.


Men eftersom jag lyckades samla lite nya krafter idag  så drog jag igång ett nytt projekt. Jag tror att det har nåt med min ägg-lossninga att göra när jag blir så här över-energisk.

Så nu har jag bestämt mej för att vi måste renovera sovrummet före sommaren.

Och sagt och gjort, nu är nästan allt är nedpackat i lådor och vi ska sova i ett kaos.


Vi har INGEN stil i vårt sovrum det har verkligen blivit eftersatt när övriga huset har fått en ansiktslyftning.

Björn gillar antika, tunga möbler och massor med småprylar som samlar damm.

Och jag vill ha en ljus modern stil med fria öppna ytor och ett lättstädat golv. Så nu får vi se om vi kan komma överens i detta....

Men det kan inte bli sämre.


Glimtar från ett äktenskap:

Det var sjukt jobbigt när Björn flyttade in hos mej, två vuxna självständiga människor som var envisa som synden och hade totalt olika stil och smak.

Jag höll på att kasta förlovningsringen när han började med att hänga upp sin tjäder-tavla. Fast han har å andra sidan fått stå ut både med minigris och marsvinsuppfödning och räddade fågelungar som ska matas.

Och med tiden så har vi slipat av våra vassaste kaner och lärt oss att gå halva vägen var.


Och när jag tänker efter så ligger ju den här renoveringen helt rätt i tiden eftersom jag ska vara borta hela nästa helg så har ju Björn något att pyssla med och jag får (kanske) komma hem till ett nytt sovrum. Eller ochså tar han chansen att varva ner när projektledaren åker bort.

Vi får se...


Nu ska jag göra en hallonsmootie-light


PS: Nu kommer jag att rensa ut vissa möbler och prylar så loppiset på min hemsida kommer att uppdateras DS.


http://www123minsida.se/Mosaiques


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 14 maj 2012 12:56


Som fyraåring tyckte jag att Anders Linder var det tjusigaste som fanns när han sjöng "Åh fröken Lisselotte" på TV och spelade på sin cello. Till min föräldrar sa jag övertygande att:-Honom ska jag gifta mig med när jag blir stor, om han inte är en g...

Av Anki - 24 maj 2011 21:33

Tantvarning 1: Ikväll har jag gjort det! Det som jag länge har drömt om men inte fattat mod till att genomföra: -Jag har packat allt mitt studiematerial inför morgondagen på högskolan i en dragväska! Tänk hur många gånger jag förbannat min fåfäng...

Av Anki - 4 maj 2011 21:22

Säg den glädje som är långvarig... Sent igår kväll när jag gick ut för att natta mina djur såg jag Att Tyra inte mådde så bra. Och varningklockorna började ringa.. Imorse när jag vaknade för att fira min födelsedag så stod jag  inför fakta. Tyra ...

Av Anki - 3 maj 2011 21:58

Äntligen föddes det en kull i mitt marsvinsrum. Den 1/5 föddes den andra Mosaiques-kullen för i år. Och det beror inte på att marvinen inte har haft tillfälle att para sig, utan dels för att jag inte har haft så mång djur att sätt ihop för parning ef...

Av Anki - 16 mars 2011 18:04

Ni som följer mig på Facebook har säkert uppmärksammat att vi på sista tiden har haft riktigt otur med våra fyrbenta vänner. Dels förlorade vi vår unghund Chanel genom en bilolycka den 27/2. Dels somnade vår älskade marsrsvinshona Bella in i går efte...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards