Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Anki - 24 juli 2009 22:34

Här fortsätter arrangemangen på löpande band.

Idag var det Nathalies tur att äntra scenen tillsammans med ett 40-tal barn som har övat ihop tre eftermiddagar. Hon är tvåa på bilden ovan.


Jag har även hunnit med en liten shoppingrunda på ett köpcentrum i Halmstad. Jag fick nämligen ett SMS med förtur på halva priset på reapriset på Kappahl. Så då fick jag med lite smått och gott både till mej och barnen.

Och fick även stilla shoppingbegäret en stund.

Men det är en rätt lindrig last att bära särskilt när man som jag gärna handlar på rea. Eftersom jag har brottats med betydligt allvarligare saker under mitt liv så är jag glad över att bara ha choklad, Reor och marsvin som jag numera är svag för och har svårt att motstå.


Min man, "Björnen Balloo", stod mitt på Kappahl men en jättekladdig tvååring som jag hade mutat med en dumbo-klubba.

Och sade lungt att han inte behövde någonting!?

När jag försökte få med honom på mitt jätte oemotståndliga extrapris tillfälle. Men kanske att han förstod att mitt samlarbete'ende är nedärvt redan sedan stenåldern och svårt att göra något åt nu år 2009.


Björn och pojkarna har även varit en stund vid havet. Och Emil och Isak de tuffingarna har naturligtvis badat. Själv fryser jag bara vid blotta tanken.


I morgonbitti ska jag gå på Kvinnofrukost och lyssna på ett föredrag.

Som heter "Revolt mot dugligheten".

Det känns lite lyxigt ätt äta frukost på egen hand och det blir säkert även intressant för mej som har svårt att släppa alla måsten.


Idag ringde även Sonja och berättade att höet där hemmma var slut.

Oj, mina marsvin måste ha fått mycket hö!

Tur nog så skulle vår egen helyllebonde Classe gripa in, och leverera en höbal till dörren så behöver jag inte avbryta resan pga. höbrist.


-Tack Classe! och Gud välsigne dej!



Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards