Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Anki - 29 juli 2009 22:33

Nu är vi åter hemma i Järbo.


Eftersom vi har mycket runtomkring oss så har jag inte haft tid över för bloggen men nu passar jag på en stund när barnen har lagt sej.

Sista dagarna på semestern blev toppen.

Lördagen började jag med kvinnofrukost och föreläsning, helt själv.

Där kan man snacka om att kvalitetstid, för mej som är en frukostälskare. Frukostbuffe'n bestod av allt man kan önska sej plus det lilla extra som färska jordgubbar mm. Föreläsningen med Cajsa Tengström var jätte intressant. Fick även med mig två böcker som jag säkert kommer att ha användning av i mitt arbete med människor.


Efter det hann vi med två turer till havet under dagen och avslutade med en gospelkonsert och pizza i restaurangen.


På vägen hem tillbringade vi en dag i Gränna och en dag i Örebro hos Björns vuxna barn och deras barnbarn.

-Tack Hanna för sovplatser och god frukost även hos dej.

 Och för trevlig lunchgemenskap med den Malin!


Sista dagen på stranden tog jag en bild som jag delar med mej av idag.

Som påminner om en berättelse som jag hörde.


FOTSPÅR I SANDEN:

En man hade en natt en dröm.

Han såg sitt liv som fotspår på en sandstrand.

Det var två par fotspår, ett var hans och det andra paret var Guds.

Plötsligt lade han märke till att under de perioder i livet som han hade haft det särskilt jobbigt och besvärligt såg han bara ett par fotspår.

Mannen frågade Gud: -Varför övergav du mig när mitt liv var jobbigast?

Gud svarade:  -Mitt älskade barn jag skulle  aldrig överge dig. De sträckor där du bara ser ett par fotspår, under dina jobbigaste stunder, då bar jag dig.



"Jag ska aldrig överge dig säger Herren"

                                          Citat Bibeln



Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards