Alla inlägg under juli 2009

Av Anki - 17 juli 2009 21:40

Idag har vi gjort stora delar av Kolmårdens djurpark.

Bäst var naturligtvis delfinchowen och det vackra vädert.

Vi har försökt att hitta saker som passar alla åldrar och det kravet uppfyller parken, med  allt från "Vild-camp" till "Bames värld."

Tillbaka på campingen hann det bli ett dopp i havet.


Nu när jag har fått ett lite längre perspektiv på campingen där vi just befinner oss, så tror jag att jag kan göra en mera objektiv och rättvis bedömning.


Anki hissar och dissar: First Camp Kolmården

Hissar: Bra upplägg och planering gällande aktiviterterna på campingen.

Bra havsbad. Mycket att göra för alla åldrar.

Jätte frächa duschar och för den som kan tänka sej att stå i kö finns en dubbeldusch för hela familjeni  kaklat badrum, med två handfat och spotlights i taket.

Trevlig restaurang och cafe, med havsutsikt.

Väldigt ljudisolerade stugor.

Grill och stort bord utanför vår stuga.


Dissar:

Alla både män och kvinnor går på samma toalett och dusch.

Naturligtvis kan man låsa om sejtill båsen men man får stå tillsammans och raka sej och borsta tänderna. Jobbigt tycker Björn som är rätt konservativ.


Dåligt utrustat pentry i stugan. Och hårda tunna madrasser.


Så idag sänker jag betyget från 5 solar till 4.

Men vi kommer tillbaka, men då i egen husvagn.


Dagens bild: Moa och Nathalie's kvällsdopp.


Av Anki - 16 juli 2009 22:01

Idag har vi startat årets lilla semester resa.

Vi har instalerat oss på First camp kolmården.

En camping som får högsta betyg, fem solar av mej.

Vi har även haft tur med vädret så här långt inte en regndroppe så långt ögat når. Vi mellanlandade och åt lunch hos min dotter Lina och mormors lilla hjärtegull Gabriel. Hon bjöd på en somrig sallad med pasta, fetaost och annat gott Tack Lina!  Här på campingen finns allt man kan önska Bra butik, cafe' med havsutsikt , mjukglass med chokladströssel och den stora lekparken brevid fiket så de vuxna kan sitta lungt när barnen leker.

Trevliga grannar och fin natur. Det enda minustecknet är att vi bor väldigt trångt.

6 personer i en fyra-bädds stuga. Men så länge vädret är bra så att man kan sitta ute och umgås när Moa ska sövas så är det helt ok.

Imorgon ska vi gå på Kolmårdens djurpark. Så jag hoppas på att kunna dela med mej av fina bilder till er imorgonkväll.

Dagens bild är på Gabriel, Moa och Nathalie som torrbadar i gabriels innomhuspol!


Kram /Anki

KM

Av Anki - 11 juli 2009 15:07

Nu vill jag påminna alla medlemar i MITT att det är dags att anmäla till KM

sista anmälningdag nen 16/8.

Vi hoppas på en trevlig dag här i vår trädgård.

Tag gärna med något att lägga på grillen.


/Anki

Av Anki - 10 juli 2009 21:22

Ikväll har de klarnat upp här igen, Härligt! Jag passade på att ta en rask kvällspromenad nu när jag hade lagt de minsta barnen.

Riktigt kul det där med Face book. Jag fattar inte alla inställningar så jag kanske är exponerad för ALLA som vill se och läsa.

Jag ser att vissa har information som bara är tillgänglig för deras vänner.

Om någon av er kan det där så får ni gärna tipsa mej om hur man gör.


Och Carina: -Det är klart att du måste skaffa Face book, det är dags för oss tanter att inta datavärldens alla möjligheter!


Dagens bild är från ett bo i en av mina kaninburar där det föddes 5 hermelinbebisar i färgen black tan den 1/7.

Jag ser fram emot att dom kommer att öppna ögonen vilken dag som helst.

Av Anki - 9 juli 2009 17:45

Vad är det som sker? Här är det full storm.

Träd blåser omkull, strömavbrott mm.

Jag som vill ligga på stranden i 30 grader och läsa en bok!


Men inget ont som inte har något gott med sej.

Eftersom det är innesittarväder så har jag äntligen kommit mej för att börja använda Face Book.

Jag hoppas att det inte kommer att stjäla min lilla datatid så att bloggen istället blir lidande.


Och eftersom Björn jobbar kväll så fick jag även en efterlängtad timma för mej själv på gymmet idag.- Tack Björn!


Idag har vi även omplacerat den akutplacerade 12-åriga pojke som har bott här en månad.

Jag tror och hoppas att det kommer att bli bra för honom i hans nya familjehem.


Björn jobbar tillochmed fredag, så jag håller ställningarna här hemma och sedan har vi tre gemensamma semesterveckor.


På marvinsfronten så föddes det en kull här i går.

Det var Dragon's Pinglan och Luneas Yalero som blev föräldrar till två honor.

Tyvärr dog den ena men en söt kalaspingla finns kvar och naturligtvis så får hon även det namnet.


På bilden mamma Pinglan

Av Anki - 6 juli 2009 11:35

Förra veckan firade vi Stefanie som fyllde 7 år de 1/7 och Nathalie som fyllde 6 år den 3/7.

Grattis till er båda. Dessutom fyllde min pappa våran morfar Harry också år den 3/7. Vad ger man en man som redan har allt?  Utsende, pengar, framgång.. En spikmatta naturligtvis! Kanske att han nu kan lära sej att varva ner trots att han gick i pension för 12 år sedan men bara får mer och mer att göra.


Jag tror föresten att jag ska köpa en till mej själv också eftersom jag har sömnproblem och spänning/stress huvudvärk.


Igår och idag har det varit riktigt vidrigt ont. Och det är svårt att få vila när man har 7 barn hemma mellan 2 och 14 år. Det är bara att kämpa på och bita ihop. Värken kommer även som ett brev på posten när jag inte har möjlighet att träna och den tiden har inte funnits de sista 5 veckorn och då kommer värken som på beställning.


Av Anki - 1 juli 2009 09:28

Det är väl underbart att högsommarvärmen fortsätter!

Imorse unnade jag mej en riktigt somrig frukost med jordgubbarna som blev över igårkväll.

Jag känner mej riktigt avslappnad nu, trots att Björn jobbar,  eftersom jag är klar med marsvinsaneringen.

Fast jag har sju barn här hemma mellan14 och 2 år.


Idag firar vi 7 årskalas med föräldrar och släkt som kommer på besök.

Så nu ska jag ställa mej och göra marängtårta.

Jag har köpt  färdiga bottnar den här gången eftersom jag inte orkar baka i värmen. Men det blir säkert nästan lika gott.


Ha en bra dag, och du: Carpie Diem -Fånga dagen

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards