Direktlänk till inlägg 28 mars 2009

En familjehems mammas verklighet

Av Anki - 28 mars 2009 10:43

I helgen har vi en riktig mastodont helg här hemma igen.

Eftersom alla vår tre kontaktbarn är här så är vi sammanlagt 10 personer.

Helgen började bra med att lilla M har haft magsjuka i natt så det blev inte mycket sömn.

Jag hoppa bara att det inte smittar för då blir det inte roligt.

Nu håller jag på att tvättar alla tre uppsättningar med sängkläder och sovrumsmattan som hon spydde ner, kokar nappar och allt annat som står i min förmåga för att stoppa eventuella bassilusker från att gå laget runt.


I eftermiddag ska jag göra två stora formar med lasange för att det ska räcka åt hela gänget och för att göra något som alla tycker om så att man slipper kiv runt matbordet i alla fall. Jag hoppas att M kan äta lite hon också. Sen blir det kanske en stund utelek för de som är friska.

Tyvärr så är det gansk grått och trist här i Gävleborg idag men det finns ju inget dåligt väder bara fel kläder, eller?


Jag har varit förutse'ende nog och städat alla marsvinsburar tidigare under veckan så det räcker att jag går ut idag och fyller på mat och vatten och ger dom sin dagliga tillsyn.


Sätter in en bild på SCH Luneas Yalero och hans nya burkompis Luneas Citronmuffins som jag fotade tidigare under veckan.


Ha en bra Lördag alla marsvinsfreaks och andra där ute!/Anki


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 14 maj 2012 12:56


Som fyraåring tyckte jag att Anders Linder var det tjusigaste som fanns när han sjöng "Åh fröken Lisselotte" på TV och spelade på sin cello. Till min föräldrar sa jag övertygande att:-Honom ska jag gifta mig med när jag blir stor, om han inte är en g...

Av Anki - 24 maj 2011 21:33

Tantvarning 1: Ikväll har jag gjort det! Det som jag länge har drömt om men inte fattat mod till att genomföra: -Jag har packat allt mitt studiematerial inför morgondagen på högskolan i en dragväska! Tänk hur många gånger jag förbannat min fåfäng...

Av Anki - 4 maj 2011 21:22

Säg den glädje som är långvarig... Sent igår kväll när jag gick ut för att natta mina djur såg jag Att Tyra inte mådde så bra. Och varningklockorna började ringa.. Imorse när jag vaknade för att fira min födelsedag så stod jag  inför fakta. Tyra ...

Av Anki - 3 maj 2011 21:58

Äntligen föddes det en kull i mitt marsvinsrum. Den 1/5 föddes den andra Mosaiques-kullen för i år. Och det beror inte på att marvinen inte har haft tillfälle att para sig, utan dels för att jag inte har haft så mång djur att sätt ihop för parning ef...

Av Anki - 16 mars 2011 18:04

Ni som följer mig på Facebook har säkert uppmärksammat att vi på sista tiden har haft riktigt otur med våra fyrbenta vänner. Dels förlorade vi vår unghund Chanel genom en bilolycka den 27/2. Dels somnade vår älskade marsrsvinshona Bella in i går efte...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards