Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Anki - 31 mars 2009 15:38

Nu har jag ändå börjat behandla Ylella med cortison, trots min osäkerhet.

1/4 dels betapred upplöst i vatten har hon fått.

Och så har jag öst in grönsaker i den buren.

Hon ser intresserad ut men sedan verkar hon inte kunna/vilja äta just något av godsakerna.

Är det någon av er som har provat behandla med cortison för att få igång värkarbetet som vet om det är något som hindrar att man även behandlar med Ipren. Jag tänkte att om hon inte har så ont så kanske hon hellre vill äta. Och så är ju även Ipren anti inflammatoriskt.

Magen känns stel och hård så jag har inte så stort hopp för ungarna.

Hon har även flytningar från underlivet och lite kladd på hakan.

Själv vill hon som så typiskt är helst sitta uppburrad i ett hörn.

men hon har fortfarande liv i ögonen och förljer med i händelserna när man matar och så. Finns det liv finns det hopp...


Hjälp mej gärna att hålla tummarna eller bed en bön för att hon ska få klara sej.


På det mänskliga området så verkar den värsta magsjukan ha dragit förbi.

Emil och Isak har fått vara hemma från skolan idag också men imorgon räknar jag med att dom ska kunna gå.

Sonja och Nathalie har fortfarande inte insjuknat, det verkar ju helt otroligt om dom inte her blivit smittade.

Inkubationstiden är väl max 2 dygn så är dom fortfarande friska imorgon så måste dom helt enkelt ha en mycket stark motståndskraft mot magsjuka.


Isak var så orolig för att vi hade fått digerdöden men eftersom vi överlevde så kan både ni och vi känna oss lugna från pestens farsot.

(Pratar dom om den i fyran tro? )

Men å andra sidan, med min maximala otur när det gäller vissa saker, så kan man ju aldrig vara säker.....

Ni skulle bara veta vad som hände när jag tex. gick till tandläkaren och fick bedövning, men det får vi ta en annan gång nu ska jag fixa lite mat här åt dom som klarar av att äta.


/Anki

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards