Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Anki - 4 mars 2009 15:12

I helgen blev jag dunderförkyld.

Inte så kul eftersom vi hade alla våra extra barn här, inklusive deras syskon så vi var sammanlagt 10 personer varav två vuxna.

Men jag är ju en sån som står i så länge som jag är på benen.

Så det blev både pulkaåkning och korvgrillning enligt planerna.

Duktigt?- Nej, snarare dumdristigt men de lär väl straffa sej någon gång.


Nu börjar det kännas lite bättre och det är ju tur eftersom vi har marsvinsutställning i helgen.

Men idag är Soja hemma från skolan och har dåligt i magen så vi får väl se vart vi hamnar innan det här är över.

Helt fel dag också eftersom vi inte har något vatten här pga. att Sandvikens energi byter ut vatten ledningarna utanför vårt hus.

Inte så kul för henne att inte kunna spola i toaletten och tvätta sej och otur för oss eftersom smittorisken blir större.


Men hon ska få en uppmuntran på fredag.

Gulliga Annie på Elegantza ringde nämligen och undrade om Sonja ville sitta modell för henne. Eftersom hon hade en ny gele' som hon ville prova på någons naglar innan hon kan börja använda den på kunder.

Det blir ju jätte spännande för henne som är nagelbitare att få prova på att ha fina naglar. Och det kanske även är ett bra sätt att vänja sej av med en dålig vana. Hon skulle få både manikyr, nagelförlägning och dekorationer.

Så vi får verkligen hoppas att hon är bra på fredag.

Annars lär hon bli väldigt besviken.


I kväll ska vi även ha ett litet kalas och fira Björns födelsedag så jag har bakat och grejat här utan att kunna diska så ni kan tänka er hur det ser ut.


På marsvinsfronten så håller jag naturligtvis på med den sista stylingen av de grisar som ska med på Lördag.

Tyvärr så blir nog min skinnyhane hemma eftersom han har fått en svullen framtass. Det är  trampdynan  som är irriterad varm och öm.

Jag har filat lite och håller extra rent i buren och har smort med mjukgörande salvor. Jag avvaktar några dagar så att jag ser om han svarar på min lokala behandling, annars får det bli ett veterinärbesök nästa vecka.

Han mår bra för övrigt och är pigg och äter som vanligt.


Nu är klockan snart halv fyra och förhoppningsvis skruvas vattnet på innan killarna går hem för dagen, så att dom inte lämnar oss åt vårt öde.


/Anki

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards