Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Anki - 16 mars 2009 10:24

Som den ambitiösa matte jag är så var jag tvungen att prova receptet på kligröt som det stod om i förra numret av MM.

Hittade kruskakli på vår ICA butik här i byn.

Och sagt och gjort åkte jag glad ihågen hem för att glädja mina marsvin.


Första försöket blev inte vidare lyckat INGEN ville smaka, dom bara tittade i skålen och på mej och såg ut som BLÄ!


Men skam den som ger sej. Igår kväll gjorde jag ett nytt försök och nu var det företrädesvis de grupper där det finns skinny som serverades.

Och i morse var alla skålar tomma.

Det var ju jättebra eftersom skinnysarna behöver extra energi.

Så ikväll blir de ett nytt skrovmål i de burarna.


Igår flyttade Luneas Citronmuffins och Semla in.

Dom är så söta och anpassade sej snabbt i sina nya burar och med sina nya kompisar.

Så nu har jag lite att jobba vidare med igen på mitt saffron-dalamation projekt. Jag har även en fulltecknad chokolad dalmatiner på väg som jag ska använda som teckningsförbättrare.


I eftermiddag ska jag åka med mina två skinnysar med svullna tassar till veterinären. Jättekonstigt att just två skinny i helt olika burar har fått samma problem med en varsin framtass.

Jag har hållt extra rent i dessa burar och smort och filat på deras trampdynor som ser irriterade ut men det verkar inte hjälpa.

Jag hoppas verkligen att veterinären kan hjälpa oss.


Jag undrar om det finns någon annan skinny uppfödare som känner igen detta problem.

Dela gärna isåfalla med dej av dina erfarenheter här på bloggen.



Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards