Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Anki - 30 mars 2009 21:30

Tack för alla kryapå dej hälsningar.


Nu börjar både jag och Isak och Björn att ha näsan över vattenytan.

Jag har tagit en dusch för att våga gå in på Ica och köpa blåbärssoppa och cocacola.


Nu är det Emils tur att ligga brevid hinken och kräkas som en fontän.

hoppas att Nathalie och Sonja klarar sej men prognosen verkar ju inte så bra.


Jag har även orkat med djuren en stund här på  eftermiddagen och ser tyvärr att Hemgårdens Yllela visar de första tecknen på toxicos.

Hon är beräknad att föda om ca. en vecka men nu verkar det gå åt skogen.

Jag vet inte  om jag ska börja bråka med henne och ge cortison.

Eller om man bara gör slutet mera smärtsamt om man försöker mana fram värkar som troligen inte leder till att utgången blir anorlunda?

Det känns även omöjligt för mej att börja stödmata när jag har en sjuk barnaskara som också behöver mej hela tiden.

Tänk om man kunde slå knut på sej själv ibland.

Jag har även funderat på att klona mej men jag tror att det skulle bli för jobbigt för Björn med flera projektledare här hemma.

Av Anki - 30 mars 2009 09:48

Moas magsjuka smittar ! Och det med råge.

I natt insjuknade jag, Björn och Isak


Inte för att jag vill dela med mej av alla detaljer men jag har tillbringat min natt sittande på toaletten kräkandes i en papperskorg. Hu!

Det känns som om när den som förväntas torka spyor, tvätta sängkläder hälla upp blåbärssoppa och allt det där, själv blir sjuk så blir det lätt kaos när flera i familjen har magsjuka.


När det blev morgon och dom små barnen vaknade så hade jag tur nog blivit så pass bra så att jag orkade kliva upp och byta blöjor och få i dom lite frukost.

Passade även på att ringa till skolan och sjukanmäla Isak.


M. är piggare idag som tur är eftersom jag är så slut efter nattens övningar så jag vet nästan inte om jag hade klarat att köra bilen.

Nu är jag bara så törstig och skulle vilja dricka flera liter men får väl ta några droppar itaget så att jag inte börjar spy igen.


Nu hoppas jag att Emil , Natalie och Sonja hinner göra bort sin magsjuka också så att vi kan åka  till Morfars i helgen som vi hade planerat.


Jag hoppas verkligen att jag blir starkare till i eftermiddag så att jag kan gå ut och ta hand om djuren, annars får jag väl muta någon av mina ungdomar som fortfarande är på benen, så att djuren får sitt.


/Sjuk Anki




Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards