Direktlänk till inlägg 25 juni 2009

Glädje och sorg

Av Anki - 25 juni 2009 23:00

Underbara rekordsommar!

Det är dom här dagarna jag lever för hela året.

Tyvärr så har vi ju en hel del omkring oss denna vecka så vi kan inte bara vara ute och njuta.


Vi har peppat Sonja och Emil att börja jobba och tjäna egna pengar.

Sonja är ju även så gammal att hon inte får något studiebidrag på sommaren längre.

Därför har vi med mycket möda och stort besvär lyckats övertala dom att dela ut reklam.

Men eftersom Sonja har åkt med sin pojkvän till Udevalla, och Emil inte klarar allt på egen hand, faller även den tyngsta biten för det på oss vuxna.

Så idag har jag tillbringat en stor del av kvällen till att vika reklam och på Söndag så blir det Emil och Björn som får bära ut trycksakerna.


Igår fick jag även två tunga besked.

Dels att min systerdotter Sara, är allvarligt sjuk.

Och dels att en bekant till oss dog i cancer i går.

Tommy efterlämnade tre barn på 20-12 år.


Plötsligt känns mina bekymmer små i jämförelse.

Skönt att ha en tro sådana gånger. När vår mänskliga förmåga inte kan påverka händelserna runt omkring oss så har man som kristen ytterligare en växel att lägga in, nämligen böneväxeln.


Sen ser kanske inte alltid bönesvaren ut just som jag förväntar mej.

(Och tur är väl kanske det)

Men jag kan lita på att jag har lagt problemem i Guds hand och att ha slutligen leder alla omständigeheter till det bästa.


Så ikväll ber jag särskilt för dej Sara! Och bilden som jag tog i Påsk är tillägnad Sara och hennes dotter Alina.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 14 maj 2012 12:56


Som fyraåring tyckte jag att Anders Linder var det tjusigaste som fanns när han sjöng "Åh fröken Lisselotte" på TV och spelade på sin cello. Till min föräldrar sa jag övertygande att:-Honom ska jag gifta mig med när jag blir stor, om han inte är en g...

Av Anki - 24 maj 2011 21:33

Tantvarning 1: Ikväll har jag gjort det! Det som jag länge har drömt om men inte fattat mod till att genomföra: -Jag har packat allt mitt studiematerial inför morgondagen på högskolan i en dragväska! Tänk hur många gånger jag förbannat min fåfäng...

Av Anki - 4 maj 2011 21:22

Säg den glädje som är långvarig... Sent igår kväll när jag gick ut för att natta mina djur såg jag Att Tyra inte mådde så bra. Och varningklockorna började ringa.. Imorse när jag vaknade för att fira min födelsedag så stod jag  inför fakta. Tyra ...

Av Anki - 3 maj 2011 21:58

Äntligen föddes det en kull i mitt marsvinsrum. Den 1/5 föddes den andra Mosaiques-kullen för i år. Och det beror inte på att marvinen inte har haft tillfälle att para sig, utan dels för att jag inte har haft så mång djur att sätt ihop för parning ef...

Av Anki - 16 mars 2011 18:04

Ni som följer mig på Facebook har säkert uppmärksammat att vi på sista tiden har haft riktigt otur med våra fyrbenta vänner. Dels förlorade vi vår unghund Chanel genom en bilolycka den 27/2. Dels somnade vår älskade marsrsvinshona Bella in i går efte...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards