Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Anki - 15 juni 2009 19:14

Imorgon ska jag doppa alla djuren i Vircon och byta alla kartonger.

Alla flaskor och skålar ska jag lägga i virkonbad över natten så att dom är klara imorgon bitti.

Mellan baden pågår saneringsarbetet för fullt.

Alla burar ät tömda på sågspån och nu håller jag på att skura alla burar eftersom och tvätta alla textilier.


När man har ringorm så räcker det ju om man tvättar allt i 60% men hur är det med statics?

Måste jag slänga alla prisrosetter och namskyltar eller kan man lägga dom i en påse i frysen några veckor och tro att det har effekt?


En teori som jag har hört är att statics inte klarar sej utan värld-djur mer än 3 dygn. Men jag skulle kunna tänka mej att om det finns hårstrån kvar att knapra på så lever dom längre, så därför städar jag minutsiöst nogrant.


Jag tycker även att det är lite läskigt att använda vircon, jag brukar be Björn offra sej när det ska sprayas men imorgon måste jag doppa alla djuren själv. Och nu är det ju inte en bur som ska sprayas utan det känns som en överkonsumtion av vircon här hemma.


Finns det några vana vircon användare där ute så kan ni väl ge lite tips i mina kommentarer.

Bör man ha munskydd? Hur noga ska man vara med att använda handskar osv.? Vad händer om djuren får vircon i ögonen?


Tacksam för alla tips och råd!


Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards