Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Anki - 9 juni 2009 21:11

I kväll har vi avverkat Emils skolavslutning i klass 7.

Och även skrivit historia i och med att vi har varit på den nyöppnade friskolans Prosperitas första skol-avslutning.


Vi är jättenöjda med en undervisning och allt stöd som eleverna har fått av  personalen denna termin och ett särskilt tack till rektor Anna-karin.

Och jag är jätteglad att jag får ha min son på en trevlig liten skola istället för att skicka honom till Sandviken varje dag bland flera hundra ungdomar, där lärarna inte hinner med elverna.

Detta firades med skönsjungande elever och ett stort tårtkalas som vi föräldrar hade hjälpts åt att ordna.

Eftersom sonen inte ville vara med på kort så får ni hålla tillgodo med en bild på tårtorna istället.


Jag håller även på med en namninsamling som jag ska lämna in på kultur och fritidsnämnden på Måndag för att ungdomarna här i byn ska få behålla sin skateboard ramp som är hotad av rivning pga. gnälliga grannar.

Jag har dåligt samvete för att jag inte masade mej iväg till valboxarna i Söndags, men jag engagerar mej och tror att jag kan påverka på lokal nivå istället....




Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards