Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Anki - 13 juni 2009 22:16

Det gäller att försöka få lite sommarkänsla i regnrusket.

Så ikväll har vi kalasat på sommarens första jordgubbstallrikar.

Med vaniljglass och vispgrädde till.

Äntligen börjar priset vara överkommligt.

I vår familj behöver vi ju tre liter för att alla ska få en portion och då gäller det att passa på när priser på gubbarna börjar bli lägre.

Isak som inte tål jordgubbar fick en portion färska hallon istället.


Nu är jag väldigt orolig för den fjärde honan i mitt provisoriska BB.

Hon är högdräktig och öppen.

Men det är oroväckande stilla i hennes mage och värkarbetet vill inte komma igång. Hennes mamma Halloweena förlorade jag när hon födde sin första kull och hennes dotter Tyra har jag fött upp för hand så hon betyder lite extra för mej. Det vore jättetrist om jag nu förlorar henne också.


Jag kände en magkänsla redan för någon vecka sedan att allt kanske inte stod rätt till med henne. Men sedan har hon ändå ätit och verkar inte riktigt visa symptom på toxicos så jag slog bort min oro.

Men tyvärr så inser jag nu att allt är nog inte ok med ungarna.

Om jag bara får behålla Tyra så är jag jätteglad.

Så ni kan väl hjälpa mej att be eller hålla tummarana, eller vad ni brukar göra för att få tur, för att hon ska få föda fram ungarna ivarjefall, döda eller levande.


Orolig Anki


Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards