Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Anki - 20 februari 2009 22:00

Ikväll har årets vårbruk börjat här hemma hos mej.


Det var mina gåsfötter som fick sej en omplantering.

Eftersom jag har fått lära mej (inte av min mamma) att blommorna bör planteras om varje år före den första Mars för att hinna aklimatisera sej i de nya krukorna före våren, så är det i sista sekunden nu om jag ska hinna med alla krukväxter i tid.


Ett av alla mina fåniga måsten och krav som jag har lagt på mej själv genom livet. Hur präktigt kan det bli?

Vissa saker har jag lyckats lägga åt sidan för att inte köra helt slut på mej själv, andra får jag hela tiden kämpa med för  att hitta en balans.


Jag har lyckats sluta med:

Att stryka all tvätt åt hela familjen.

Baka allt matbröd och fika bröd själv.

Att driva upp egna frön till utekrukorna på gården.

(Köper numera med gott samvete färdiga plantor)


Jag skulle vilja kunna sluta med att:

Alltid städa hela huset före helgen, och må bra ändå.

"Hellre lite skit i hörnen än ett rent  helvete."

Kratta upp alla löv på gården varje vår och höst och istället kunna njuta av våren och sommaren.

Och massor med andra saker som jag inte kan räkna upp just nu..


Inte är det konstigt att folk går i väggen. Av egna krav och andras krav.


Man ska ha en bra utbildning, jobba och tjäna pengar.

Man ska ha välartade barn. (Som inte har glömt gympapåsen eller läxorna)

Man ska sortera sopor och tänka på miljön.

Man ska träna, se bra ut och äta rätt.

Ha kvalitetstid med vänner och familj.

Ha ett vackert hem och ett lyckligt förhållande.

Och sist men inte minst: Ha välskötta, välmående marsvin trimmade och rullade för att vara representiva från sin bästra sida på diverse utställningar,

Ja listan kan göras lång.....


Har du några lik i garderoben?

Fåniga måsten som du vill göra dej av med så får du gärna bikta dej här på min blogg. Det kan vara befriande att se att man inte är ensam om allt man ska hinna med och måste göra.  -Jag ska bara, som Alfons Åberg säger.


Fredagsbön:

Tack Jesus för att jag duger som jag är i dina ögon.

Tack för att du inte kräver mer än att jag är jag och att jag tillhör dej.

Hjälp mej att se på mej själv med bibelordet som står i Jesaja:

-Tack gud för att DU har skapat mej så övermåttans underbar.

Och hjälp mej att leva i den visheten.

Amen



Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards