Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Anki - 9 februari 2009 22:06

Tack Maria för din uppmuntran i kommentaren!

Och ja, jag har försökt med alla knep även med rosa lack med blommor.

Kul att någon lade märke till det!


Innan jag går i säng måste jag bara visa min jätte-söta

skinnyhona Mosaique's Lycka, som från att jag trodde att hon var pe white när hon föddes, nu är himalaya.

Jag tror att en omregistrering är på sin plats!

Trots att hon bara är 7 veckor så är hon en riktigt trygg och stadig dam.

Se hur hon "poosar."


Jag är så glad att ingen köpte henne när hon var ute på min till-salusida.

Nu har hon flyttat in i vårt hjärta och kommer aldrig att lämna vårt hus.


Av Anki - 9 februari 2009 18:55

Imorgon ska jag göra något som jag aldrig har gjort förut.


Jag har nämligen beställt tid för att göra nagelförlängning och fransk manikyr.

Eftersom jag har så fula händer med korta och breda fingrar och grov hud som härsammar från mina norrbottniska ådror (säger syrran)

Och eftersom jag har pappersnaglar som alltid skivar sej och går av så hoppas jag att det här ger ett allmänt "lyft" av mina händer så att jag slipper gömma dom under bordet eller i fickorna.


Jag kan ju inte byta händer, men jag ska faktiskt ge det här en chans och se om det funkar.

Det kan faktiskt vara värt den kostnaden för att bli av med ett komplex som jag dragits med sedan tonåren.

Jag är bara rädd för att jag inte kan hålla i pincetten när jag ska trimma selfarna till utställningen den 7/3.


Jag sätter in en före och en efter-bild så att ni får se resultatet.

Och i och med det tar jag förta steget att övervinna mitt komplex med att visa mina fula händer så här i ofentlighetens ljus.


Jag har tagit mycket finare bilder (än mina händer) på mina skinnymarsvin idag.

Och för den som är nyfiken så kommer jag under kvällen att uppdatera skinny albumet på hemsidan.


Vem vet, det kanske blir slut på bloggandet också, här och nu, om jag inte kan använda tangentbordet imorgon.





Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards