Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Anki - 4 februari 2009 17:25

Idag har jag storhandlat till mina marsvin.


3 kronor kilot för vitkål och morötter på Willys.

Varje marsvinsuppfödares dröm.


Jag har även tingat en marsvins hane med saffrondalmation gener hos Luneas, och hoppas även på att få köpa en hona ur den kullen.


Nu gäller det att lägga "taberak" (som Emil i Lönneberga säger) på så många marsvin som möjligt som bär på det anlaget.

Det kommer naturligtvis att ta lång tid och även bli många biprodukter som blir lämpliga pet och kelgrisar innan jag lyckas få fram en rätt tecknad saffron dalmation.


Dagens bild är min hane Mosaique's Spartaqus som är e: Sch Luneas Yalero u: Luneas Betty Sue


Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards