Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Anki trissar och dissar-This is it

Av Anki - 29 oktober 2009 20:44

                                                  


                     

Jag och Emil och Isak hade bestämt oss för att göra någonting tillsamman bara vi under höstlovet.

vad kunde då passa bättre än att gå på bio tillsammans och se världspremiären av Michael Jacksons film "This is it"


Först gick vi tillsammans och åt på American pizza place, och sedan hade vi biokväll tillsammans.

Det var jätte trevligt att få göra någonting med bara de stora grabbarna som vi alla tre tyckte var kul.


Jag blev återigen påmind om vilken stor entertainer och musiker den mannen var.

Filmen var uppbyggd runt klipp som hade gjorts under repetitionerna av hans London konserter som skulle visas under hösten. Det var ovanligt att se hans magra kropp, ostylad och i mjukisbyxor, men ända så full av liv, drilla hela 200-personersteamet på ett otroligt ödmjukt och proffsigt sätt. Bara några dagar innan hans liv tog slut.

Men som vi vet så visades aldrig föreställningarna, och han avslutade istället sitt liv med ett stort frågetecken och utropstecken -Is this it!?


Miljötemat var en stor del av den blivande föreställningen med bakgrundsmusik som, Earth song, Heal the world, We are the world osv.  Och budskapet var glasklart: Vi har fyra år på oss att förändra vårt sätt att leva annars kan det (troligtvis) vara försent.


Jag lämnar MJ för en stund och citerar istället Al Gore i filmen "En obekväm sanning":

-Om du tror på bönens makt, bed att vi ska få kraft att förändra vårt sätt att leva så att vi kan rädda vår planet.


Anki trissar och dissar: Filmen This is it.


Trissar: att vi fick se en annan mer "osminkad" sida av Michale Jackson

Att vi som var nyfikan på hans come back ändå ta del av hans sista arbete.

Hög nostalgitripp.


Dissar: Lite osammanhängande. Jag hade även önskat lite mer bakgrundsmatrial, kanske om hans liv.

Och varför han blev som han var.


Men eftersom jag älskar hans musik och budskapet i hans texter ger jag: 4 tassar av 5 möjliga

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki - 14 maj 2012 12:56


Som fyraåring tyckte jag att Anders Linder var det tjusigaste som fanns när han sjöng "Åh fröken Lisselotte" på TV och spelade på sin cello. Till min föräldrar sa jag övertygande att:-Honom ska jag gifta mig med när jag blir stor, om han inte är en g...

Av Anki - 24 maj 2011 21:33

Tantvarning 1: Ikväll har jag gjort det! Det som jag länge har drömt om men inte fattat mod till att genomföra: -Jag har packat allt mitt studiematerial inför morgondagen på högskolan i en dragväska! Tänk hur många gånger jag förbannat min fåfäng...

Av Anki - 4 maj 2011 21:22

Säg den glädje som är långvarig... Sent igår kväll när jag gick ut för att natta mina djur såg jag Att Tyra inte mådde så bra. Och varningklockorna började ringa.. Imorse när jag vaknade för att fira min födelsedag så stod jag  inför fakta. Tyra ...

Av Anki - 3 maj 2011 21:58

Äntligen föddes det en kull i mitt marsvinsrum. Den 1/5 föddes den andra Mosaiques-kullen för i år. Och det beror inte på att marvinen inte har haft tillfälle att para sig, utan dels för att jag inte har haft så mång djur att sätt ihop för parning ef...

Av Anki - 16 mars 2011 18:04

Ni som följer mig på Facebook har säkert uppmärksammat att vi på sista tiden har haft riktigt otur med våra fyrbenta vänner. Dels förlorade vi vår unghund Chanel genom en bilolycka den 27/2. Dels somnade vår älskade marsrsvinshona Bella in i går efte...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards