Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Anki - 21 oktober 2009 21:38

Jag brukar planera mina dagar noga för att hinna med mej själv, barnen och djuren.

Men idag sprack det rejält. Jag måste ha fått slut på minne i min kroppsliga dator.


Tanken var att först lämna barnen på dagis/fritids sedan skulle jag avstå från skolan idag eftersom jag är jätteförkyld och istället utnyttja förmiddagen till att ta hand om djuren.

Kl 13.00 skulle jag hämta Moa på dagis för att åka till barnmottagningen i Gävle där hon hade en tid.

Sedan skulle jag handla på vägen hem och Björn skulle hämta Nathalie och börja med maten.


Så här såg det ut i verkligheten.

Låg för länge, rusade upp 7.50 hade haft en otäck mardröm. Hann precis få iväg barnen i tid.

På väg till dagis ringde en förtvivlad marsvinsägare och storgrät eftersom ett av hennes marsvin var svårt sjukt.

Vände bilen mot Kulgatan istället där jag möttes av en förtvivlad tonåring med ett marsvin som knappt andades.

Jag förklarade att marsvinet inte skulle överleva och frågade om hon ville att hon skulle dö hemma eller om jag skulle ta henne med och förkorta lidandet.

Marsvinsägaren valde det andra alternativet så jag la marsvinet i mitt knä. På vägen hem och funderade jag över varför jag alltid erbjuder mej att ge andra ett enklare alternativ och istället gör livet jobbigt för mej själv?


Men när jag kom in på våran gård så hade marsvinet löst problemet åt mej eftersom hon hade slutat andas.

Sedan fick hon ligga på "Lit de parade" i mitt marsvinsrum några timmar.

Nu var det dags att bädda och röja upp i köket innan jag skulle gå ut till djuren.

Men mitt sjätte sinne (eller som jag vill tro, Guds röst i mitt inre) fick mej att ringa till barnmottagningen och kolla att det verkligen var rätt dag som det stod i min almanacka.(Jag hittade nämligen inte kallelsen)

Det var rätt dag men helt fel tid! Nu var goda råd dyra. Vår tid var kl 11.00 inte 14.00 som jag hade noterat.

Vi har ju 4 mil in till Gävle och Moa var ju på dagis.

Jahappp, lägga in 5:ans växel, fixa fejset byta ut joggingdressen, måste ge att bra intryck som familjehemsförälder, och röja upp efter frukosten.

Och så hämta Moa tre timma tidigare än planerat hos en förvånad dagispersonal.

Iväg till Gävle. Läkarbesöket gick bra förutom att Moa passade på att bajsa inne hos läkaren, ett riktigt kalas ända upp på ryggen, som nog gjorde att hon vägde mer än vanligt när läkaren ställde henne på vågen.


  


Sedan blev det lunch på Mac-Donalds det tyckte jag att vi var värda. Inga mjukisdjur denna gång utan en bok.

Handla barnkläder och halloween-dräkt till Natalie som är bjuden på fest. Och en blivande dress till ett marsvin som ska få tävla på marsvinsmaskeraden den 1/11 med halloween tema.

Sedan lämnade jag 9 kaninungar på djurmagazinet och mandla mat på Maxi.

Hemma igen kl 16.00


Och som den norrlänning jag är var jag grymt sugen på palt, och gjorde snabbvarianten, Norska raspeballer, som jag fyllde med stekt fläsk och lök. (Tack pappa för palt-mixen). Så det blev ett storkok här på eftermiddagen och Björn var bussig och gick ut och förbarmade sig över mina marsvin och kaniner.

Det blev sjukt gott och satte sej säkert fint runt midjan. Men eftersom min modellkarriär kan anses avslutad så åt jag med gott samvete.



Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards