Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Anki - 16 oktober 2009 09:46

Igår var det många i vår närhet som fyllde år.

Min systerdotter Sara fyllde 27, och vår arbetskompis Stefan fyllde 50.

Och själva firade vi Sonjas 18 årsdag. (Mycket tårta blir det..)

En önskan som hona hade på sin föddelsedag var att hon och jag skulle åka tillsammans till The Studio, som är Sveriges ledande makeoverföretag. Så sagt och gjort idag är vi på väg.

Ännu en gång känner jag att jag har tagit ett språng rakt ut i det okända eftersom jag inte alls vet hur det här ska bli eller vad som förvänta av oss.

Man skulle komma osminkad och med nytvvättat hår utan stylingprodukter i.

Det sistnämda kravet har jag uppfyllt men jag åker ingenstans utan mascara så jag får väl smita in på någon toalett och tvätta mig innan det är dags så att jag inte får bassning.

Jag ringde faktiskt och kollade om det fanns någon över åldersgräns för tokigheterna, men nej. Så som den ansvarsfulla familjehemsmamma jag är så var det bara att hänga på.


Igår kladdade jag in min höstbleka lekamen med brun-utan-sol i förebyggande syfte, med resultatet att jag nu ser smutsig utbpå vissa partier. Det var ju synd att hon inte fick den här ide'n på försommaren istället då jag var nere i min idealvikt.

Efter det har det blivit många chokladkakaor så nu har jag med nöd och näppe lyckats klämma in mej i min favoritklänning.

Och jag som inte gillar att stå framför kameran men gärna vill stå bakom, så nu är det bara att bita ihop.

Om det mot förmodan blir några fina bilder som jag vill kosta på att köpa så får jag dom på en cd skiva och då borde jag ju även kunna visa resultatet för er här på bloggen, eller...?


Den som lever får se. jag återkommer om fortsättningen på detta äventyr.


/Anki


Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards