Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Anki - 12 oktober 2009 19:58

Visst finns det fina dyra hållbara hundleksaker att köpa på zoobutiken.

Men inget går upp mot gamla Mac Donaldsleksaker.

Mjuka och lätta och lagom stora för två chihuhuor att tävla om.

Och om dom går sönder så är det bara att hämta fram nya.

Lagret är stort i en 5-barnsfamilj. Och nu blir äntligen "skräpet" till glädje.

  


På marsvinsfronten har nu 14 vuxna marsvin, fyra råttor och 6 kaniner flyttat sedan jag tog mitt beslut att minska ner.

Det är tufft för varje djur som åker eftersom jag hade olika planer i min avel för var och en.

Men det känns även ganska skönt att ha några burar mindre att städa.


Nu  när familjen är frisk så börjar jag att få en riktigt kraftig förkylning.

En av mina klasskamrater har en dotter som har svininfluensan. Det ska bli intressant att se om det blir några vaccinationer innan alla hinner få influensan.

Jag har pallrat mej till skolan idag men är fundersam över om jag är på benen imorgon.

Man måste väl även tänka på smittorisken när det gäller omgivningen.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Registrerad marsvins uppfödare i SMF
 Annan marsvinsuppfödare
 Allmänt marsvinsintresserad
 Familj
 Bekant
 Övrigt

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards